سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردوغان: حمله به اقتصاد ترکیه هیچ تفاوتی با حمله به پرچم کشورمان ندارد

رجب طیب اردوغان اعلام کرد آن‌ها که گمان می‌کنند می‌توانند ترکیه را از طریق کاهش ارزش واحد پول این کشور وادار به تسلیم کنند به زودی متوجه اشتباه خود خواهند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد آنها که گمان می‌کنند می‌توانند ترکیه را از طریق کاهش ارزش واحد پول این کشور وادار به تسلیم کنند به زودی متوجه اشتباه خود خواهند شد.

اردوغان اعلام کرد هدف (از اقدامات اخیر) به زانو نشاندن ترکیه و ملت این کشور است.

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد حمله به اقتصاد این کشور هیچ تفاوتی با حمله به پرچم آن ندارد.

سخنگوی رجب طیب اردوغان نیز اعلام کرد تیراندازی به سفارت آمریکا در ترکیه تلاشی آشکار برای ایجاد اغتشاش بوده است.

روابط ترکیه و آمریکا اخیرا در پی اقدام دولت ترامپ در اعمال تحریم‌ها علیه آنکارا به شدت تیره شده است و دولت ترکیه، واشنگتن را عامل اصلی بحران اقتصادی این کشور معرفی می کند. ترامپ تهدید کرده است تا زمانی که کشیش برانسون آزاد نشود، تعرفه های واردات آلومینیوم و فولاد را برای ترکیه دو برابر می کند. کاخ سفید همچنین دو مقام ترکیه ای را تحریم کرد.

تنش‌ها میان آنکارا و واشنگتن علاوه بر ایجاد بحران در بازارهای بین‌المللی، موجب کاهش ارزش لیر شده بود که با اقدامات حمایتی قطر از ترکیه تا حدودی متوقف شد. در حال حاضر، ارزش لیر در برابر دلار با کاهش 16 درصدی همراه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، اقتصاد جهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
کشورهای منطقه باید مثل اروپا برای جلوگیری از حمله های اقتصادی آمریکا پول واحد تشکیل دهند تا اقتصاد کشورهای منطقه‌ به کمک همدیگر بیایند.
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
درست میگه
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
سعي كنيم صداقت داشته باشيم
4040
۱۶:۲۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
رجب طیب اردوغان : امریکا به ترکیه اعلام جنگ داده ونقشه های شومی برا ترکیه دارد کودتا نا فرجام مصداق انست .پایگاه انجرلیک را جمع کنید و روابط نظامیتان را با یانکی ها قطع کنید این مهم برای ترکیه حیاتی است ترکیه همسایه ایران و امریکا دشمن ایران وترکیه و.... است.
سارا
۱۶:۴۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
ترکیه باید نیروهای هوایی آمریکا در پایگاه انجرلیک کشورش را کاملا تعطیل کند.موافقم.ترکیه نباید نیروهای آمریکایی را در پایگاههای نظامی اش نگه دارد.این برای خودش و همسایگانش خطرناک است.
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا