سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محجوب در طرح سوال خود از زنگنه:

هیچ اطلاعات از میزان حوادث در صنعت نفت وجود ندارد/ وزارت نفت برای حل مشکل ایمنی در صنایع خود لایحه ارائه دهد

نماینده مردم تهران گفت: اگر در بخش ایمنی صنایع نفت خلأ قانونی وجود دارد وزارت نفت باید لایحه به مجلس ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز (دوشنبه 29 مرداد) در طرح سوال از بیژن زنگنه وزیر نفت درباره علت آتش‌سوزی‌های مکرر در پالایشگاه‌های کشور، اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته شاهد آتش‌سوزی و انفجارهای متعدد در پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های کشور هستیم.

وی ادامه داد: این حوادث منجر به کشته و زخمی شدن بسیاری از کارکنان این بخش‌ها و همچنین تحمیل هزینه های سنگین به صنعت نفت کشور شده است و وزارت نفت باید پاسخ دهد که چه اقداماتی را در این رابطه انجام داده است.

نماینده مردم تهران با تأکید بر اینکه ایمنی در صنعت نفت مسئله‌ای بسیار حائز اهمیت است تصریح کرد: طبق گفته وزیر نفت برای واگذاری بخش های مختلف صنعت نفت به بخش خصوصی وی از اختیارات کافی برخوردار نیست و این مطالب به معنای آن است که زنگنه معتقد است که مجلس در ورود چنین حوادثی نقش دارد چرا که قوانین کافی برای واگذاری‌ها را به وزیر نفت نداده است.

محجوب با بیان اینکه اگر در وهله اول انگشت اتهام را به سمت خودمان بگیریم باید نگاه به موضوع ایمنی در صنعت نفت را تقویت کنیم، تصریح کرد: ما ابهامات و سوالات زیادی درباره تکالیفی که وزیر نفت برای ایمنی به صنایع زیر دست خود دستور داده است، داریم و وی باید در این باره به صورت روشن به ما توضیح دهد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارها حداقل 61 حادثه در صنعت نفت اخیرا رخ داده است، گفت: با این وجود این تعداد همه حوادثی نیست که در این بخش رخ داده است و سوال ما این است که تعداد حوادث رخ داده در کجا صرف می‌شود.

نماینده مردم تهران با انتقاد از اینکه متأسفانه هیچ اطلاعاتی در وزارت نفت درباره حوادث رخ داده در این حوزه وجود ندارد، بیان کرد: چرا وزارت نفت اقدامی برای دستیابی به این اطلاعات انجام نداده است و آیا به دست آوردن چنین اطلاعاتی کار سختی است!؟

محجوب با اشاره به اینکه یکی از تکراری ترین حوادثی که در صنعت نفت رخ می‌دهد حادثه سقوط است، اظهار کرد: حل این مشکل نیازمند آموزش و فرهنگ است و اگر وزارت نفت برای این مشکل به امکانات و قانون نیاز دارد باید اعلام کند تا این خلأها برطرف شود.

وی با انتقاد از اینکه وزارت نفت که یکی از مشکلات اساسی در صنعت نفت را نبود قوانین کافی می‌داند باید در این باره لایحه ارائه دهد، ادامه داد: متأسفانه 70 درصد حوادثی که در صنعت نفت رخ می‌دهد به علت عوامل انسانی است و باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: بر اساس آمارها حوادث کار در سال 95 بسیار زیاد بوده است و منجر به جان باختن بیش از 35 نفر شده است ، بهتر است که به جای آنکه مسئولیت‌ها را از خود سلب کنیم و به وزارتخانه دیگری انتقال دهیم راهکاری برای حل این مشکل که جان بسیاری از کارکنان را گرفته است، بیاندیشیم.

محجوب خطاب به زنگنه بیان کرد: آقای زنگنه شما حتی در مراسم تشییع هیچ یک از جان‌باختگان صنعت نفت حضور نیافتند و همچنین به مسئولیت‌های اخلاقی و قانونی خود برای کاهش حوادث در مجموعه‌های ذیربط خود عمل نکرده‌اید.

انتهای پیام /

برچسب ها: اخبار مجلس ، وزیر نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.