سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت های اداره کل دامپزشکی در ایام عید قربان

رئیس دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : اداره کل دامپزشکی به منظور تامین بهداشت عمومی و جلو گیری از انتقال بیماری های قابل انتقال از دام به انسان در روز عید قربان نظارت های بهداشتی را انجام می دهد.

پرور رئیس دامپزشکی استان کرمانشاه در گفت و گو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  گفت: 53 اکیپ ثابت و سیار نظارت بهداشتی و شرعی در روز عرفه و روز عید سعید قربان بر دام های قربانی به صورت کاملاً رایگان انجام می دهند .

وی  گفت : هدف از نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی تامین بهداشت عمومی و جلوگیری از انتقال بیماری های قابل انتقال از دام به انسان است .

وی در ادامه گفت: ذبح دام در معابر و خیابان ها علاوه بر انتشار بیماری های قابل انتقال از دام به انسان موجب آلودگی زیست محیطی می شود به همین دلیل خیرین می توانند دام های قربانی خود را در نزدیکترین کشتارگاه دام زیر نظر ناظرین بهداشتی و شرعی دامپزشکی به صورت رایگان ذبح نمایند.

پرور توصیه کرد به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری های قابل انتقال از دام به انسان از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، گوشت دام قربانی را 24 ساعت و آلایش خوراکی دام (دل، جگر و قلوه) را 48 ساعت در دمای یخچال (صفر تا چهار درجه سانتی گراد) نگهداری کرده سپس اقدام به مصرف آن نمایید.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی در روز عید قربان

 

 

 

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.