سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر اجرایی نمایشگاه لباس اسلامی عنوان کرد؛

نمایشگاه لباس اسلامی در نگارخانه شهید آوینی درحال برگزاری است

ابوالفتحی گفت:نمایشگاه لباس اسلامی از ۲۵ تا۳۱ مردادماه در نگارخانه شهید آوینی از ساعت۹ تا۱۴و۱۷تا۲۰ میزبان علاقمندان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛لیلا ابوالفتحی مدیر اجرایی نمایشگاه لباس اسلامی از برپایی نمایشگاه لباس اسلامی در قم خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه حمایت از تولید ملی و ترغیب خانواده‌ها برای ورود کالای بومی به سبد خانوار است.

مدیر اجرایی نمایشگاه لباس اسلامی عنوان کرد: مهم‌ترین هدف از برگزاری این نمایشگاه نشان دادن وجهه زیبای هنر اسلامی در طراحی لباس است. لباس‌های با طراحی اسلامی در عین پوشیده بودن دارای رنگ و لعاب و بته جقه‌های زیبایی است که چشم هر بیننده‌ای را مجذوب می‌کند.

وی اضافه کرد:تلاش برای تلفیق طرح‌های نوین با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در حوزه پوشاک، مزیت سازی و رسانه‌ای کردن حرکت‌ها و فعالیت‌های تأثیرگذار در بخش ساماندهی مد و لباس از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی با تأکید بر اینکه لباس‌های سنتی ایرانی دارای جذابیتی خاص است،بیان کرد: اندیشه هنر اسلامی در طراحی این‌گونه لباس‌ها دخیل است. برخلاف برخی لباس‌های خارجی که فرهنگ غربی و عریانی را به نمایش می‌گذارد این لباس‌ها با وجود اینکه پوشیده است ولی دارای طراحی زیبایی است که نشان از سنت و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی دارد.

ابوالفتحی با بیان اینکه نمایشگاه لباس اسلامی دو سال گذشته نیز در قم برگزار شد، تصریح کرد: این نمایشگاه با استقبال مردم مواجه شد و امسال نیز همزمان با بازگشایی این نمایشگاه، تعداد زیادی از دوستداران لباس‌های سنتی در محل برگزاری نمایشگاه حضور یافتند.

وی گفت: این نمایشگاه برگرفته از لباس و نقش مایه‌های صفوی است که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۵ تا ۳۱ مردادماه در نگارخانه شهید آوینی از ساعت ۹ تا ۱۴ و ۱۷ تا ۲۰ میزبان علاقمندان است.

مدیر اجرایی نمایشگاه لباس اسلامی ابراز کرد: این نمایشگاه که در نگارخانه شهید آوینی در حال برگزاری است تنها به نمایش لباس اختصاص ندارد و علاقمندان می‌توانند مدل لباسی که دوست دارند را سفارش دهند که دوخته شود.

ابوالفتحی طراحی لباس‌های این نمایشگاه را ذکری لک، نفیسه سلطان‌پور و فهیمه پرداس ذکر کرد و افزود: طراحی و چاپ نقش مایه این لباس‌ها را نفیسه باقری و دوخت آن‌ها را زینب عابدینی بر عهده دارند.

انتهای پیام/ح

نمایشگاه لباس اسلامی در قم برپا شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.