سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ناشران چشم انتظار حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی/ یارانه کتابفروشان با تأخیر پرداخت می‌شود

آموزگار گفت: یارانه متعلق به ناشران و کتابفروشان 5 تا 6 ماه با تأخیر پرداخت می‌شود و این امر نارضایتی فروشندگان را در بردارد.

محمود آموزگار رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان، در گفت‌وگو با  خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فعالیت صنف ناشران و کتابفروشان را با رکود همراه دانست و اظهار کرد: کتاب در سبد کالایی مردم کالایی ضروری به شمار نمی‌رود و با توجه به شرایط ویژه اقتصادی این صنعت با رکود همراه است.

وی افزایش قیمت کتاب را وارداتی بودن ملزومات نشر دانست و بیان کرد: به دلیل افزایش قیمت ملزومات کتاب از جمله کاغذ و مرکب با افزایش قیمت کتاب روبه‌رو هستیم و این امر فروشندگان را با مشکل مواجه کرده است.


بیشتر بخوانید: طرح تابستانه کتاب از چه زمانی آغاز می‌شود؟ 


آموزگار با اشاره به تشکیل طرح‎های فصلی ( تابستانه و عیدانه) تصریح کرد: تشکیل این طرح‌ها به منظور حمایت از فروشندگان و همچنین تعلق گرفتن یارانه به کتابفروشی‌ها برای ادامه فعالیتشان است.

وی به یارانه‌هایی که در قالب بن کتاب به دانشجویان و سایر اقشار در نمایشگاه کتاب پرداخت می‌شود، اشاره کرد و گفت: پرداخت این یارانه‌ها مانند تخفیف‌های بالای کتاب آسیب زننده است بویژه برای کتابفروشان که نمی‌توانند تخفیف زیاد به مخاطبان بدهند.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان، افزود: یارانه متعلق به ناشران و کتابفروشان به دلیل کمبود بودجه 5 تا 6 ماه با تأخیر پرداخت می‌شود و این امر نارضایتی فروشندگان را در بر دارد.

آموزگار در پایان تصریح کرد: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهیم برای پرداخت فوری یارانه کتابفروشان تدابیر لازم را بیندیشد.

انتهای پیام/

افزایش قیمت ملزومات کتاب سد راه فروشندگان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.