وی ادامه داد: در بخش ترانزیت باید بتوانیم از شیوههای نوین حملونقلی مانند حمل و نقل ترکیبی استفاده کنیم که لازمه آن فرهنگسازی در این بخش است.
کیانپور تأکید کرد: استفاده از حمل و نقل ترکیبی مانند اتصال ریل به دریا میتواند زمینهساز کاهش مصرف سوخت و همچنین مدت زمان انتظار برای بارگیری شود.
بیشتر بخوانید: رشد جهشی ۱۰۳ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر چابهار
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه توسعه بندر چابهار در چند سال گذشته بسیار چشمگیر بوده است، افزود: این بندر ظرفیتهای فوق العادهای دارد به طوری که میتواند نقش بزرگی را در توسعه پایدار کشور ایجاد کند.
بندر چابهار یکی از کمهزینهترین و جذابترین بنادر جنوبی در خلیج فارس به شمار میآید و این بندر توانسته سرمایهگذاران خارجی و داخلی را برای سرمایهگذاری تشویق کند به طوری که ظرف 6 ماه گذشته قراردادهای متعددی در این بندر منعقد شده که 80 درصد از آنها مربوط به سرمایهگذاران خارجی بوده است.
از سوی دیگر بندر چابهار گلوگاه صادرات و واردات کشور است و علیرغم تهدیدها و تحریمها، میزان تقاضاها برای سرمایهگذاری در این بندر بسیار زیاد بوده به طوری که تا به امروز 8 قرارداد 180 میلیارد تومانی منعقد و 11 قرارداد با رقم 6 میلیارد تومانی نیز ابلاغ شده است، همچنین 4 قرارداد به ارزش 280 میلیارد تومان به زودی امضا خواهد شد.
انتهای پیام/