سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس عراقی: آمریکا در صدد افزایش پایگاه‌های خود در عراق است

یک کارشناس امنیتی عراق گفت آمریکا به دنبال افزایش دادن تعداد پایگاه‌های نظامی خود در عراق و تاسیس ۳ پایگاه جدید در این کشور است.

به گزارش حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صفاءالاعسم، کارشناس مسائل امنیتی عراقی در گفتگو با خبرگزاری معلومه اعلام کرد: تعداد پایگاه‌های نظامی نیرو‌های آمریکایی در استان‌های غربی و شمالی عراق به ۹ پایگاه می‌رسد که برای آموزش و آماده سازی نیرو‌های آمریکایی که در ائتلاف بین‌المللی فعالیت می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی گفت: آمریکا به دنبال افزایش دادن تعداد پایگاه‌های نظامی خود در عراق و تاسیس ۳ پایگاه جدید در دوره آینده با هدف تسلط امنیتی و سیاسی بر حکومت است.

کارشناس عراقی افزود: آمریکا شرایط امنیتی نوار مرزی عراق و سوریه را بهانه‌ای برای حضور نیرو‌های مبارز خود در منطقه قرار داده است.

الاعسم گفت: واشنگتن در تلاش است در مرحله آینده و پس از پایان یافتن زمان حضور تروریست‌ها در سوریه به ویژه ادلب، گروه‌هایی جدید و مشابه با گروه تروریستی داعش خلق کند و امنیت ملی دو کشور عراق و سوریه را هدف قرار دهد.

وی افزود: آمریکا هرج و مرج امنیتی را دلیلی برای حضور نظامی خود در عراق و سوریه و اهرمی برای فشار به کشور‌های همسایه قرار می‌دهد.

این کارشناس مسائل امنیتی در پایان اعلام کرد: نیرو‌های ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا مانع ورود نیرو‌های امنیتی به پایگاه‌های خود می‌شوند و همچنین پرواز جنگنده‌های نظامی بر فراز آن‌ها را ممنوع اعلام کرده اند؛ چرا که نمی‌خواهند تعداد واقعی نیرو‌ها و تجهیزات و تسلیحات آن‌ها مشخص شود.

ائتلاف بین المللی برخلاف وعده‌ای که پیش از این داده و اعلام کرده بود که پس از شکست داعش از عراق خارج می‌شود، روز گذشته یکشنبه اعلام کرد نیرو‌های آمریکایی تا زمانی که نیاز باشد در عراق حضور دارند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ملکوت
۱۰:۰۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
از مسئولین کشورتون بخواهید تا اجازه پایگاه ندهند به امریکا یا اگر شد چند موشک به سوی پایگاه امریکاهیا شلیک کنید تا از عراق بروند.این که میشود کرد