سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روابط عمومی میراث فرهنگی فارس اعلام کرد؛

توقف اجرای سازه در مسجد نصیرالملک

روند اجرایی احداث سازه در مسجد نصیرالملک شیراز متوقف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس با ارسال جوابیه‌ای اعلام کرد که موضوع احداث سازه در مسجد نصیرالملک از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

متن کامل این جوابیه چنین است؛

"با سلام احتراماً، با توجه به انتشار مطلبی در خصوص استفاده از سازه‌های فلزی در نمای مسجد نصیرالملک شیراز، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس به منظور آگاهی و ضرورت شفاف سازی اذهان عمومی توجه مخاطبین و خوانندگان محترم را به مواردی ذیل جلب می‌نماید.

به اطلاع مخاطبین می‌رساند، مدیر پایگاه بافت تاریخی- فرهنگی شیراز، کارشناسان معاونت میراث فرهنگی و نمایندگان یگان حفاظت پس از اطلاع و بازدید میدانی از وضعیت کنونی مسجد، کار را متوقف نمودند و مقرر گردید اداره کل اوقاف نسبت به پرچیدن سازه‌ها مذکور اقدام نماید در غیر این صورت، موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

شایان ذکر است، متولی و بهره بردار از مسجد نصیرالملک شیراز، اداره کل اوقاف استان فارس می‌باشد و متولیان امر می‌بایست، قبل از هر گونه اقدام، معاونت میراث فرهنگی فارس را در جریان اقدام خود قرار می‌داد.

گفتنی است این اداره کل به دلیل تاریخی و ثبتی بودن این مسجد، اداره کل میراث فرهنگی فارس با هر گونه دخل و تصرف خلاف ضوابط میراث فرهنگی در این مسجد مخالف می‌باشد
انتهای پیام/ر

اجرای سازه در مسجد نصیرالملک متوقف شده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.