سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار اجتماعی «باسلام» محیطی برای عرضه کالای ایرانی

مدیر بازار اجتماعی «باسلام» گفت: چشم‌انداز این بازار اجتماعی ، ‌تبدیل شدن به یک محیطی برای عرضه کالای ایرانی است و این امید را دارد که این کسب و کارها در آینده به یک نشان تجاری تبدیل شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا آقایا مدیر بازار اجتماعی «باسلام» امروز در نشست خبری «باسلام» شهرشما اصفهان اظهار داشت: بازار اجتماعی «با سلام» شرکت دانش‌بنیانی است که آغاز کارش از مراکز رشد بود و پس از کارهای مطالعاتی از اواخر سال 95 کار خود را به صورت عملیاتی شروع کرد.

وی افزود: با سلام در حال حاضر متشکل از یک هزار کسب و کار کوچک است و چشم‌انداز بازار اجتماعی «با سلام» ‌تبدیل شدن به یک محیطی برای عرضه کالای ایرانی است و این امید را دارد که این کسب و کارها در آینده به یک نشان تجاری تبدیل شود.

مدیر بازار اجتماعی «با سلام» با بیان این که 160 غرفه در این بازار از اصفهان هستند، توضیح داد: نحوه کار به این شکل است که تمامی کسب و کارها در «با سلام» غرفه دار می‌شوند، قیمت‌گذاری و مدیریت این غرفه با خود صاحبان غرفه است، مانند آنچه در یک پاساژ اتفاق می‌افتد.

 آقایا  تصریح کرد: در ابتدای کار باورپذیر نبود و افرادی که کسب و کار داشتند فکر نمی‌کردند این ایده موفق شود اما کار را آغاز کردیم و امروز با رشد  خود20  هزار نوع محصول را از سراسر کشور عرضه می‌کند، غرفه‌ها بدون هزینه‌های هنگفتی که در بودجه‌ها برای اشتغال در نظر گرفته می‌شود می‌توانند کارشان را آغاز کنند.

وی بخش قابل توجهی از کسب و کارهای موجود در «با سلام» را روستایی اعلام کرد و ادامه داد: روستاها در حال خالی شدن است در حالی که آن جاست که فرهنگ‌های اصیل کسب و کار وجود دارد، با شکل‌گیری این کسب و کارها جمعیت به روستاها بر می‌گردد.

مدیر بازار اجتماعی «با سلام»  با بیان این‌که امروز مزیت رقابتی از صنایع سنگین و نفت به این کسب و کارها منتقل شده که به سادگی از آن‌ها می‌گذریم،‌ اضافه کرد: کشورهای مانند ژاپن و آلمان و حتی ترکیه از کسب و کارهای خرد آغاز کردند و امروز از آن‌ها به عنوان کشورهای توسعه یافته نام می‌بریم.

 آقایا  یادآور شد: تاکنون چهارچوب نرم‌افزاری را ایجاد کرده‌ایم اما توان محدودی داریم و از رسانه‌ها تقاضا داریم تا در این شرایط سخت اقتصادی این فضا را به کسانی که هنری دارند و می‌خواهند کسب و کاری راه‌اندازی کنند اطلاع‌رسانی کنند.

آقایا تأکید کرد: کارآفرینی نیاز به هنرمندی و روحیه جنگجویی دارد تا موفق شود، در شروع کار شکست‌هایی برای ما وجود داشت اما از آن‌ها ناامید نشدیم،‌ برای غرفه‌دارها هم شرایط به همین شکل است،‌ از جوان 17 ساله تا خانم‌های سالمند در «با سلام» غرفه دارند.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی کسب و کارهای اینترنتی عنوان کرد: قانون معافیت مالیات قانونی خوبی است که در کشور ما وجود دارد و به کمک ما آمده اما با این حال یکی از چالش‌های فعلی ما دریافت مجوز و تعامل با اداره دارایی است.

آقایا در رابطه با تنوع محصولاتی که ارائه می‌شود اظهار کرد: عمده تنوع «با سلام» صنایع‌دستی است اما محصولات غذایی هم موضوع بسیاری از غرفه‌های «با سلام» است.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون اصالت محصولات ارائه شده در این بازار اینترنتی گفت: پایش مستمر غرفه‌ها از طریق نظارت مردمی انجام شده و رتبه‌بندی محصولات بر اساس نظارت تغییر می‌کند.

مدیر بازار اجتماعی «با سلام» با بیان این‌که این بازار اجتماعی  معاملاتی که داخل سایت و نرم‌افزار صورت می‌گیرد را تضمین می‌کند، گفت: پولی که مشتری پرداخت می‌کند وارد حساب واسطی می‌شود تا زمانی که محصول به دست مشتری نرسد پول به حساب غرفه‌دار واریز نمی‌شود.

انتهای پیام/م

فعالیت یک هزار غرفه در بازار اجتماعی «باسلام»

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.