سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه‌های دامپزشکی مازندران درباره خرید دام در عید قربان

دامپزشکی مازندران درباره خرید دام‌های سالم در عید قربان به شهروندان استان توصیه و هشدار داد.

رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از بیماری مشترک انسان و حیوان گفت: خریداران از خرید دام‌های مشکوک برای عید قربان خودداری کنند.

وی با بیان اینکه نشانه ظاهری دام نقش مهمی در شناسایی دام سالم دارد، افزود: خریداران دام از خرید دام‌هایی با نشانه‌های لاغری، پشم بلند و ژولیده، مخاط زرد، کچلی و اگر دام حالت اسهال دارد خودداری و تنها از مراکز مورد تایید اداره دامپزشکی اقدام به خرید دام کنند.

رضوانی گفت: یکی دیگر از نکات انتقال بیماری از دام به انسان، ذبح دام در معابر عمومی، خیابان و کوچه بوده که باید ذبح و قطعه کردن دام در محلی بهداشتی و با استفاده از روپوش، پیش‌بند، ماسک و عینک صورت گیرد و گوشت قربانی ۲۴ ساعت در یخچال و سپس در فریزر نگهداری شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران افزود: پس از ذبح دام اجزا و ضایعات خون را در محلی جمع‌آوری و به ماموران حمل زباله تحویل دهند و محل ذبح را به خوبی شستشو داده و ضدعفونی کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد دام را در کشتارگاه‌های استان که با حضور بازرس دامپزشکی و ناظر شرعی روحانی انجام می‌شود ذبح و قربانی کنند.

انتهای پیام/ر

تاکید بر نکات بهداشتی برای جلوگیری از بیماری مشترک انسان و حیوان

برچسب ها: دامپزشکی ، عید قربان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.