سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقوی حسینی در نطق میان دستور:

مسئولان سوال از رئیس جمهور را وارد حاشیه نکنند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: از دولت و مجلس انتظار می‌رود که سوال از رئیس جمهور را دچار حاشیه‌سازی نکنند چرا که سوال حق مجلس و پاسخگویی هم حق دولت است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در نطق میان دستور (امروز ۲۸ مرداد) با اشاره به رفتار‌های اخیر دولتمردان آمریکا، اظهار کرد: دولت مستکبر آمریکا و سیاستمداران بی‌خرد آن بدانند که ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران هرگز بازی، معادله جنگ و مذاکره را نخواهد خورد.

وی افزود: نه آمریکا در حد و اندازه ای است که جنگی علیه ملت ایران رقم بزند و نه قابل اعتماد برای مذاکره از این رو اساسا آمریکا دولت عهد شکن هنجارشکن و یاغی علیه نظام بین المللی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه هرجا بویی از جنایتکاری وجود دارد، آمریکا در آن نقش دارد، گفت: بنابراین با استنادات تاریخی که وجود دارد هر جا آدم‌کشی، کودک‌کشی و مردم کشی است آمریکا در آنجا نقش بسزایی دارد.

نقوی حسینی بیان کرد: آمریکا محور شرارت بین‌المللی است تا رفتار او عوض نشود جایی برای مذاکره وجود ندارد؛ آمریکا بداند که دوران کودتاچی بودن آن گذشته است و امروز ملت ایران دماغ او را به خاک خواهد مالید.

نماینده مردم ورامین تصریح کرد: از دولتمردان انتظار می‌رود با مدیریت جهادی، نابسامانی‌های اقتصادی و گرانی‌های لجام‌گسیخته که روح جامعه را تحت تاثیر قرار داده است جلوگیری کند.

وی به وظیفه دولت و مجلس اشاره کرد و افزود: از دولت و مجلس تقاضا دارم که سوال از رئیس جمهور را دچار حاشیه‌سازی نکنند، چرا که سوال حق مجلس و پاسخگویی حق دولت است، البته ما دارای دموکراسی و مردمسالاری بلوغ یافته هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: فرصتی برای مجلس و دولت است تا برای حرکت جمهوری اسلامی اقدام کند، هم رئیس جمهور فرصت می‌کند به ابهامات پاسخ دهد و هم اینکه مجلس وظیفه شرعی خود را انجام می‌دهد تا اینکه سوال کند.

نقوی حسینی تصریح کرد: در شرایط کنونی ما به وحدت ملی، انسجام، یکپارچی نیاز داریم و هر مسئول یا بلندگویی خدای ناکرده به وحدت ملی لطمه بزند حتما در پازل دشمن بازی کرده است، بنابراین تلاش کنیم همه در جهت رفاه عمومی و حل مشکلات مردم حرکت کنیم.

نماینده مردم ورامین با بیان اینکه فساد اقتصادی اعتماد عمومی را از بین می‌برد بیان کرد: فساد در سه سطح وجود دارد اولین آن در سطح دستگاه اجرایی است، مگر می‌شود فساد اقتصادی، رانتخواری بدون دست داشتن دولتی‌ها انجام شود حتما در هر فساد اقتصادی دست یک دولتمرد در آن مشاهده می‌شود.

وی افزود: سازمان بازرسی و دستگاه‌های نظارتی و همچنین مسئولان امنیتی مسئول جلوگیری از بروز فساد هستند و البته از قوه قضاییه هم انتظار می‌رود بدون ملاحظه با هر مفسد اقتصادی برخورد کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.