سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح ویزیت الکترونیکی " تله مدیسین" در تربت حیدریه

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: طرح " تله مدیسین " برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ تکتم معصومیان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با بیان اینکه که مجری این طرح، آستان قدس رضوی با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی است گفت: در طرح ارائه خدمات پزشکی از راه دور به بیماران "تله مدیسین"، پزشکان عمومی مستقر در مراکز بهداشتی درمانی روستایی درصورت نیاز از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با پزشکان متخصص قلب، زنان، اطفال، داخلی و اعصاب در کشور مشورت می‌کنند.

وی با اشاره به کاربرد این طرح، افزود: راه‌اندازی طرح پزشک از راه دور در شرایط بحرانی و حساس به پزشکان مستقر در مراکز بهداشتی درمانی مناطق دور و محروم کمک می‌کند تا با متخصصان مراکز درمانی و کلینیک‌های تخصصی ارتباط برقرار کرده و پس از دریافت مشاوره‌های تخصصی پزشکان مجرب، تصمیم درمانی درست و به موقعی را بگیرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با بیان اینکه از زمان ارائه این طرح تا کنون 10 نفر از این راه ویزیت شده اند و امیدواریم که با تداوم اجرای این طرح بتوان افراد بیشتری را تحت پوشش قرارداد، ادامه داد: صرفه جویی در زمان، کاهش هزینه‌های اقتصادی، فراهم نمودن امکان پیگیری روند بهبودی بیمار و جلوگیری از اعزام‌های غیرضروری از مزایای اجرای این طرح می‌باشد.

گفتنی است هم اکنون خدمات تله ویزیت الکترونیکی با همکاری دارالشفاء آستان قدس رضوی و پزشکان عمومی در مناطق زاوه، رباط سنگ و سلطان‌آباد تربت حیدریه در حال ارائه است.

انتهای پیام // ف. ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.