سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش 70 درصدی قیمت پارچه

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان اصفهان از افزایش 70 درصدی قیمت پارچه خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اکبر یزدخواستی رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان اصفهان با بیان اینکه افزایش قیمت ارز تاثیر بسیار زیادی بر فعالیت صنف پیراهن دوزی گذاشته است، اظهار داشت: یک سری اجناس از خارج وارد می‌شده‌است و یک سری هم اجناس حاصل از پتروشیمی است. پتروشیمی‌های ایران هم قیمت‌ها را به طور سرسام آور بالا بردند و تقریباً صددرصد به قیمت اضافه کردند. همچنین اجناسی که از کره و پاکستان می‌آید 150درصد بر قیمتش اضافه شده است.

وی تأکید کرد: کالای مورد نیاز ما در بازار هم وجود دارد اما به صورت قطره چکانی ارائه می‌شود و متأسفانه بسیار وضعیت بد شده است.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان اصفهان با بیان اینکه مسئله دیگر این است که وقتی افزایش قیمت ارزو طلا صورت بگیرد، کسی داد و ستد نمی‌کند، گفت: این بلاتکلیفی و این بحث‌ها همه اصناف را دچار مشکل کرده است. مسئولان هم متأسفانه مشخص نیست چه تصمیمی دارند و شفاف صحبت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: از طرفی ادارات دارایی و بیمه و برق ذره‌ای به فکر تولید نیستند و همان‌ کاری که در سال‌های گذشته انجام می‌دادند، امروز نیز انجام می‌دهند و متوجه نیستند که تولیدی‌ها دچار بحران هستند.

یزدخواستی افزود: تا 5،6 سال پیش حدود 60 درصد کارگاه‌ها فعال بودند اما اکنون 20 درصد هم به سختی فعالیت می‌کنند و حدود 70 کارگاه کوچک و بزرگ در سطح استان با 15 و 20 درصد توان مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه قطعی برق تاثیر چندانی بر کارگاه‌های صنف ما نداشته است، بیان کرد: زمانی قطعی برق اثرگذاری بسیاری دارد که تولید در جریان باشد، بنابراین وقتی کارگاه‌ها تعطیل باشند قطعی برق اثرگذار نیست.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان اصفهان با بیان اینکه مشکل بزرگ صنف ما این است که تولید و کار و کاسبی وجود ندارد، گفت: امکانات اینکه یک کارگاه بتواند کار انجام دهد موجود نیست، علتش آن نیز همین تورم است. بعضی اجناس مورد نیاز ما تا 300 درصد افزایش قیمت داشتند.

وی ادامه داد: قیمت یک دوک نخ از 2500 تومان ناگهان به 9 هزار تومان رسیده است. پارچه‌هایی که از سمنان به قیمت متری 7 هزار تومان می‌خریدیم طی یکی دو هفته به 15هزار تومان رسید. پارچه‌های فاستونی کت و شلواری که متری 60 هزار تومان بوده است به متری 90 هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده‌است.

یزدخواستی با بیان اینکه قیمت پارچه 70 درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: در این شرایط سختی که برای مردم وجود دارد ما تنها کاری که توانستیم انجام دهیم، این بود که به شخصی دوزها اعلام کنیم که قیمت‌های خود را ثابت نگه دارند تا مردم کالای ما را خریداری کنند. 

وی تاکید کرد: وزرا بهتر است در جامعه و بین مردم بیایند و مشکلات آنها را دریابند و به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه رفع مشکلات اقتصادی توجه و آنها را عملی کنند.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان اصفهان با بیان اینکه رکود بازار صنف پیراهن دوزان حدود 3 سال است که اتفاق افتاده و روز به روز بدتر می‌شود، خاطرنشان کرد: اتحادیه ما اتحادیه ضعیفی است و نمی‌شود آن را ملاک قرار داد، اما با همه این حرف‌ها، اداره دارایی هرگونه که بتواند به اعضای ضعیف این صنف فشار می‌آورد.

وی افزود: اگر اداره دارایی معتقد باشد باید 10درصد اضافه کند، 10درصد اضافه می‌کند و اگر قرار باشد 15درصد اضافه کند، 15درصد اضافه می‌کند. در صورتی که اصلاً توجهی به میزان تولیدات و درآمد و سود کارگاه تولیدی ندارد، هرچه انتقاد ‌می‌کنیم هم سودی ندارد.

 

انتهای پیام/م

 

وضعیت قیمت پارچه در اصفهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.