سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبدالله: افغانستان در خط مقدم مبارزه با تروریست قرار دارد

عبدالله با بیان اینکه جهاد و مقاومت از دوره های درخشان تاریخ افغانستان است گفت: فرزندان مردم افغانستان در خط مقدم با تروریست ها می‌جنگند. 

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان در پیامی نود و نهمین سالروز استقلال افغانستان را تبریک گفت.

در پیام عبدالله آمده است: ۹۸ سال پیش، مردم آزادی‌خواه و مبارز افغانستان به رهبری شاه امان الله خان در برابر اشغال‌ و مداخله امپراطوی بریتانیای وقت ایستاد  تا اینکه جهان افغانستان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخت. 

وی ضمن پاسداشت آزادی خواهی مردم افغانستان، افزود: مردم افغانستان در طول تاریخ روزهای دشوار و سختی را پشت سر گذاشته؛‌ اما هرگز تابع ظلم، استبداد و بی‌عدالتی نشدند.

عبدالله با بیان اینکه جهاد و مقاومت از دوره های درخشان تاریخ افغانستان است، تصریح کرد: فرزندان مردم افغانستان در خط مقدم با تروریست ها می‌جنگند. 

وی با اشاره به کشته شدن مردم در حوادث هفته اخیر در افغانستان خاطر نشان کرد: افغانستان در شرایط حساس تاریخی قرار دارد. مبارزه با تروریسم، برگزاری انتخابات پارلمانی، شورا‌های شهر و انتخابات ریاست جمهوری، حفظ دستاوردهای شانزده ساله مردم افغانستان از اولویت‌های دولت وحدت ملی است.

رئیس اجرائی دولت وحدت ملی گفت: انتخابات پارلمانی و شوراهای شهر را طبق جدول کمیسیون مستقل انتخابات برگزار کند. 

وی همدلی مردم را عامل اصلی خنثی کردن دسیس های دشمن دانست و تاکید کرد: گروه‌های تروریستی و حامیان‌شان می‌کوشند که تمام دستاوردها و اولویت‌های مردم افغانستان را به چالش بکشند

28 اسد مصادف است با سالروز استقلال افغانستان که در آن این کشور از استثمار انگلیس رها کشته و به عنوان کشور مستقل در عرصه جهانی شناخته شد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.