سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شروع کلاس‌های آمادگی ویژه نوآموزان مناطق دو زبانه

شروع کلاس‌های آمادگی ویژه نوآموزان مناطق دو زبانه شهری، روستایی و عشایری کلید خورد .

فضلی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه شروع کلاس‌های آمادگی ویژه نوآموزان مناطق دو زبانه شهری، روستایی و عشایری با 176 کلاس در 17 منطقه آموزشی، جهت توانمندسازی کودکان دو زبانه مناطق محروم، در دبستان مائده (ناحیه 3) کلید خورده است .

وی گفت: کسب توانش زبانی، ارتباطی و ایجاد نگرش مثبت به زبان فارسی در کودکان دو زبانه باید تقویت گردد و کودکانی که به گویش محلی خود تسلط دارند، باید مهارت گفتن و شنیدن به فارسی را از طریق برنامه‌های منظم فراگیرند تا بتوانند در پایه اول موفق شوند.

وی افزود: در استان کرمانشاه 176 کلاس در 17منطقه آموزشی تشکیل شده تا تعداد 2975 دانش‌آموز پایه اول که دوره پیش‌دبستانی را نگذرانده‌اند، از تاریخ 23 مردادماه تا 27 شهریورماه در این کلاس‌ها شرکت کردند .

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان، از تهیه فعالیت آموزشی «با هم به دبستان برویم» خبر داد و گفت: تشکیل کلاس‌ها و تهیه فعالیت‌های آموزشی برای تمام دانش‌آموزان به شکل رایگان و از طریق منابع دولتی وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته‌ است.

وی گفت: یکی از اهداف اصلی این کلاس‌ها آشنایی با زبان رسمی کشور و جبران تفاوت‌های زبانی کودکان در مناطق دو زبانه است .

ناهید فضلی در ادامه اظهار داشت: جهت اجرایی نمودن راهکار 1- 5 سند تحول بنیادین و توسعه و تعمیم پیش‌دبستانی در مناطق محروم و عشایری و از بین بردن فقر آموزشی، نیازمند توجه به آموزش پیش‌دبستانی در این مناطق هستیم تا موجبات آماده‌سازی برای ورود به دبستان با تاکید بر مهارت‌های ارتباطی به‌ویژه زبان معیار (فارسی) و تقویت اعتماد به نفس و ایجاد خودپنداره مثبت شخصی، تحصیلی، پیش‌نیازهای شناختی، عاطفی و ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی معنا یابد.

این مقام مسؤول در آموزش و پرورش در پایان گفت: آموزش‌های قبل از دبستان در آماده‌سازی کودکان برای ورود به مدرسه به ویژه در مناطقی که گویش‌های غیرفارسی دارند از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست.‌‌ تقویت مهارت‌های گفتاری (گفتن و شنیدن)، مهارت‌های جسمی، حرکتی و سایر مهارت‌های مورد نیاز در مناطق محروم، حاشیه شهرها و مناطق عشایری باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

تقویت کسب توانش زبانی، ارتباطی و ایجاد نگرش مثبت به زبان فارسی در کودکان دو زبانه

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.