سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمد ضیاء مسعود:

طالبان در تدارک حمله به کابل است/دولت اشرف غنی به گروه‌های تروریستی کمک نظامی و مالی می‌کند

معاون رئیس‌جمهور پیشین افغانستان دولت کنونی این کشور را به همکاری و همدستی با طالبان متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از طلوع‌ نیوز، معاون رئیس‌جمهور پیشین افغانستان مدعی شد شبه‌نظامیان طالبان در حال تدارک حمله به شهر کابل،  پایتخت افغانستان، هستند.

احمد ضیاء مسعود روز شنبه در نشستی خبری مدعی شد دولت افغانستان از طرح طالبان برای حمله با شهر کابل آگاهی کامل دارد، اما برای مقابله با آن هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد.

وی افزود: امکان اینکه طالبان به شهر کابل و دیگر استانها حمله کند اصلا دور از تصور نیست. دولت و طالبان در همزیستی و هماهنگی کامل قرار دارند. نحوه کار دولت و طالبان بر روی فرآیند صلح، منجر به حمله طالبان به استانهای مختلف خواهد شد. بنابراین من از همه مردم کابل می‌خواهم که خود را برای هر نوع حمله‌ای آماده کنند.

معاون رئیس‌جمهور پیشین افغانستان همچنین مدعی شد دولت افغانستان از لحاظ نظامی و مالی به گروه طالبان کمک می‌کند. به گفته وی، «تنها منبع مالی و تجهیز نظامی گروه‌های تروریستی به ویژه طالبان خود دولت است. دولت به عناصر طالبان می‌گوید ما هیچ کاری برای مقابله با شما انجام نمی‌دهیم و هنگامی که طالبان به شهرها نزدیک می‌شوند آنها همه پایگاه‌های نظامی را تحویل طالبان می‌دهند».

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.