سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین پایلوت جذب نوآموزان پیش دبستانی

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: قزوین به عنوان پایلوت پوشش کامل دانش آموزان پیش دبستانی بویژه در مناطق روستایی انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛طاهرخانی معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان البرز، پیش دبستانی را از اولویت‌های مهم وزارت آموزش و پرورش بیان کرد و گفت: توسعه کمی دوره پیش دبستانی در دستور کار قرار گرفته و آموزش و پرورش موظف است همه نوآموزان با پنج سال سن را شناسایی و در سامانه سنا ثبت نام کند.

طاهرخانی افزود: ۳۲۰ میلیون تومان برای کمک به خانواده‌های کم درآمد جهت اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی تعامل با دستگاه‌های درون و برون سازمانی را یکی از راه‌های گسترش توسعه کمی پیش دبستانی در استان قزوین بیان کرد و گفت: در جلسه با مسولان شهرستان البرز مقرر شد دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا، اطلاعات نوآموزان پیش دبستانی را برای پوشش و جذب در این طرح در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

یحیایی رییس آموزش و پرورش شهرستان البرز هم در این جلسه گفت: ۱۸ مدرسه هیات امنایی این شهرستان به مدرسه عادی دولتی تغییر وضعیت داده اند و خانواده‌ها کم درآمد می‌توانند در سال جدید تحصیلی بصورت عادی فرزندانشان را در این مدارس ثبت نام کنند.

قلی خانی مسول نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش استان هم از کاهش افراد بی سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال خبرداد و گفت: مطابق سرشماری سال ۹۵ از ۸۰۸ هزار و ۵۰۳ نفر در استان ۳۰ هزار و ۸۹۲ نفر فاقد تحصیلات بودند که نسبت به سال ۹۰، میزان بی سوادان این گروه سنی ۴.۱ درصدکمتر شده است.
انتهای پیام/.

 

پوشش صددرصدی نوآموزان پیش دبستانی اولویت آموزش و پرورش قزوین 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.