سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

واردات محموله وارفارین از فنلاند/ توزیع داروى وارفارین به زودی در داروخانه‌ها انجام می‌شود

سخنگوى سازمان غذا و دارو درباره کمبود داروى وارفارین و ورود محموله دارویى از فنلاند توضیح داد.

کیانوش جهانپور سخنگوى سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛درباره کمبود داروى وارفارین در داروخانه‌ها گفت: کمبود داروى وارفارین در داروخانه‌ها وجود دارد و در راستاى رفع کمبود این دارو، محموله وارفارین از فنلاند وارد کشور شده است.

وى ادامه داد: محموله داروهاى وارفارین وارد کشور شده و در مرحله برچسب گذارى است، اما باتوجه به میزان کمبود وارفارین، پس از توزیع به سرعت موجودى دارو در داروخانه‌ها به اتمام مى رسد و مشکل کمبود به طور ملى برطرف نمى شود.

جهانپور اظهار کرد: براى حل مشکل کمبود باید دارو به میزان  ٣ تا ٤ برابر وارد شود تا کمبود‌ها به طور کلى از بین برود و به دنبال آن هستیم محموله دیگرى از داروى وارفارین را وارد کشور کنیم تا مشکل کمبود به طور کلى حل شود، اما زمان ورود محموله بعدى هنوز مشخص نیست.

پیش از این مدیر داروخانه مرکزی هلال‌احمر از کمبود سراسری داروی وارفارین خبر داده بود و گفته بود که داروخانه هلال‌احمر هم این دارو را ندارد.

بعد از این اظهارات سخنگوی سازمان غذا و دارو از ورود داروی وارفارین خبر داد که بعد از حدود 2 هفته این محموله دارویی  از فنلاند وارد کشور شد.

انتهاى پیام/

توزیع داروی وارفارین در داروخانه های کشور طی آینده‌ای نزدیک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ک
۰۸:۲۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۷
سلام