سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش مقامات جهان به اظهارات سخیف ترامپ درباره ایران!/از طعنه شرمن تا توصیه البرادعی

اظهارات سخیفانه رییس‌جمهور آمریکا درباره ایران با واکنش‌های بسیاری را در میان مقامات و کارشناسان این کشور و سراسر دنیا مواجه شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛«دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا که از همان روزهای نخستِ به قدرت رسیدن در کاخ سفید، کارزاری همه‌جانبه را علیه ایران و مردم این کشور آغاز کرده، در کنفرانس خبری با «جوزپه کنته» نخست‌وزیر ایتالیا در واشنگتن مدعی شد که حاضر است بدون هیچ پیش‌شرطی با ایرانی‌ها دیدار کند. وی در‌عین‌حال گفت که همه کشورها را به افزایش فشار بر ایران تشویق می‌کند. اما این اظهارات رییس‌جمهوری آمریکا نیز واکنش‌های بسیاری را در میان مقامات و کارشناسان این کشور و سراسر دنیا به‌دنبال داشته است.

وندی شرمن: شاید ایران برای مذاکره با آمریکا پیش‌شرط داشته باشد

معاون وزیر خارجه آمریکا در دولت باراک اوباما رییس‌جمهوری پیشین این کشور  در پیامی توییتری به اظهارات اخیر ترامپ درباره مذاکره با ایران واکنش نشان داد.

«وندی شرمن» معاون «جان کری» وزیر خارجه پیشین آمریکا در این خصوص تأکید کرد: آقای رییس‌جمهور، شاید ایران یک پیش‌شرط داشته باشد.

معاون «جان کری» وزیر خارجه پیشین آمریکا سپس کنایه‌آمیز در اشاره به دیدار ترامپ با رهبر کره‌شمالی نوشت: شاید (ترامپ) خواهان گرفتن یک عکس یادگاری با ارائه جزئیات کم درباره آن، این‌بار در تهران باشد؟ واقعاً اینطور است؟

نمی‌توان ایران را تهدید و سپس خواستار گفت‌وگو شد

«محمد البرادعی» مدیر کل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این پیام که در توییتر منتشر شده خطاب به ترامپ می‌نویسد: تو نمی‌توانی قراردادی را که همه معتقدند توافق با ارزشی بوده را از بین ببری، آن کشور را تهدید کنی و بعد با حالتی تهاجمی خواستار مذاکره شوی. توافقات بر اساس اعتماد، احترام و مصالحه متقابل استوار هستند و نه ارعاب و تهدید. رویکرد شما در قبال کره‌شمالی نمی‌تواند مدلی برای ایران باشد.

هدف ترامپ از گفت‌وگو با ایران مشخص نیست

«جان گراماندی» نماینده کنگره آمریکا در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» در خصوص پیشنهاد گفت‌وگوی «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری این کشور با ایران خاطر نشان کرد: نمی‌دانیم ترامپ می‌خواهد به چه چیزی در گفت‌وگو با ایران برسد؟وی با اشاره به اظهارات ترامپ مبنی‌بر گفت‌وگو با ایران بدون پیش‌شرط افزود: ترامپ فکر می‌کند که فرد بسیار باهوش و با ذکاوتی است که پیشنهاد گفت‌وگو بدون هیچ پیش‌شرطی از سوی ایران را مطرح می‌کند. اگر ترامپ فکر می‌کند که می‌تواند چنین گفت‌وگویی را محقق کند، پس او خیلی خوش‌شانس و موفق است.

ترامپ هویج را به ایران نشان داد

شبکه «آ‌آر‌د» آلمان در تحلیلی از پیشنهاد گفت‌وگوی «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا به مقامات ایرانی به عنوان هویج و کنایه از سیاست «چماق و هویج» نام برد.

نگارنده این تحلیل آورده است: ترامپ که از زمان آغاز دوره ریاست‌جمهوری خود توافق هسته‌ای غرب با ایران را مورد انتقاد قرار داده بود، بدون هیچ پیش اعلامی در ماه می میلادی به‌طور یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد.

همان زمان دو موعد را برای اعمال تحریم‌های گام‌به‌گام علیه ایران تعیین کرد که علاوه‌بر ایران کشورهای اروپایی را نیز به واسطه همکاری با ایران مورد هدف قرار می‌داد. اکنون ترامپ پس از نشان دادن «چماق» درصدد نشان دادن «هویج» به ایرانی‌ها بر آمده است. رییس‌جمهوری آمریکا به دنبال روزنه‌ای برای گفت‌وگو با مقامات ایران است، اما تاکنون چراغ سبزی از ایرانی‌ها دریافت نکرده است.

همچنین «شورای آتلانتیک» در گزارشی، نظر چند نفر از کارشناسان این موسسه درباره اظهارات ترامپ را منتشر کرده است.

«متئو کروئنیگ» مدیر مرکز استراتژی و امنیت «اسکوکرافت» در شورای آتلانتیک در این مورد گفته است، تمایل ترامپ برای دیدار با ایرانی‌ها، به‌کارگیری «استراتژی فشار و تعاملی است که آمریکا سال‌ها در مواجهه با کشورهای سرکش» دنبال کرده است. وی در ادامه تأکید کرد، ترامپ همزمان که وعده‌های گفت‌وگو با ایران را مطرح کرده، فشار اقتصادی و نظامی بر ایران را افزایش خواهد داد.

 «هولی داگرس» عضو غیرمقیم در مرکز اسکوکرافت در شورای آتلانتیک و دبیر وبلاگ «ایران سورس» نیز در واکنش به این اظهارات اخیر رییس‌جمهوری آمریکا نیز تأکید کرده که با تمام اقداماتی که دونالد ترامپ طی ماه‌های گذشته درباره ایران انجام داده، مسأله حسن‌نیت واقعی رییس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با ایران یک سؤال جدی و بزرگ است. این کارشناس آمریکایی تأکید کرده که «ایرانی‌ها به گفت‌وگو بر اساس احترام متقابل اعتقاد دارند. و تاکنون دولت ترامپ ثابت کرده که یک بازیگر غیرقابل اعتماد است و این مسأله با خروج واشنگتن از برجام به اثبات رسید.»

وی در آخر گفت: «رییس‌جمهوری آمریکا هیچ اقدامی برای اعتمادسازی انجام نداده و دولت وی نیز تا به حال اثبات نکرده که به وعده‌هایش پایبند خواهد ماند. ترامپ مجبور خواهد بود تا پیش از آنکه ایرانی‌ها نیز اعلام کنند مایل به گفت‌وگو هستند، شکاف وسیعی را پر کند.»

منبع:صبح نو

انتهای پیام/

انعکاس اظهارات سخیف ترامپ درباره ایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
ترامپ دیگه جایگاهی در میان کشورهای دیگه نداره
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
نابودی آمریکا نزدیک هست شک نکنید
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
کسی این ترامپ نادان را نباید جدی بگیرد
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
لعنت بر ترامپ