سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزم کنگره برای جلوگیری از سوء استفاده ترامپ از قدرت به منظور ارعاب منتقدانش

عضو ارشد کمیته اطلاعاتی سنا از ارائه طرح اصلاحیه جدید قانون اساسی در کنگره به منظور جلوگیری از تصمیم خودسرانه رئیس‌جمهور آمریکا برای لغو مجوز امنیتی افراد خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مارک وارنر، عضو ارشد کمیته اطلاعاتی سنا در بیانیه‌ای اعلام کرد یک اصلاحیه جدید قانون اساسی هفته آینده در کنگره آمریکا مطرح خواهد شد که در صورت تصویب،  دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را از لغو مجوز امنیتی دسترسی  افراد به اطلاعات محرمانه این کشور به صلاحدید خود منع خواهد کرد.

این عضو کمیته اطلاعاتی سنا روز جمعه در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: هفته آینده اصلاحیه‌ای در کنگره معرفی خواهد شد که رئیس جمهور را از مجازات و ارعاب منتقدانش از طریق لغو دلخواه مجوزهای امنیتی باز خواهد داشت.

اوایل هفته جاری ترامپ اقدام به لغو مجوز امنیتی جان برنان، اداره‌کننده سابق سازمان سیا، سازمان اطلاعاتی آمریکا، کرد. همچنین بنا به گزارش  خبرگزاری اسپوتنیک کاخ سفید در حال بررسی لغو مجوز امنیتی دیگر مقامات دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا از جمله جیمز کومی، مدیر سابق اف بی آی، پلیس فدرال این کشور و جیمز کلپر، مدیر سابق اطلاعات ملی است.

در همین حال، ران پال، عضو سابق مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه در مصاحبه‌ای اعلام کرد برنان برای درز اطلاعات طبقه‌بندی شده مستحق لغو مجوز امنیتی بوده است.

رئیس سابق سازمان اطلاعاتی آمریکا در شماره اخیر نیویورک تایمز رئیس جمهور آمریکا را متهم به تبانی با روس‌ها در جریان انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور در سال 2016 کرد. اگرچه اتهام تبانی با روس‌ها بارها از سوی ترامپ تکذیب شده است.

ترامپ در سلسله پیام‌های که به تازگی در صفحه توئیتر خود منتشر کرد برنان را لکه ننگی برای آمریکا دانست. رئیس جمهور آمریکا همچنین در پیامی دیگر نوشت: من کل آن‌ها (دموکرات‌ها) را کنار می‌گذارم. آن‌ها همگی فاسد هستند همگی آن‌ها از اختیاراتشان سوء استفاده کردند. آن‌ها با یک دستور کار سیاسی به مردم آمریکا خیانت کردند. آن‌ها سعی کردند انتخابات در آمریکا را به سرقت برده و تحت نفوذ خود درآورند.

برنان از منتقدان اصلی رئیس جمهور فعلی آمریکا است و لغو مجوز امنیت او از سوی ترامپ موجب برانگیختن اعتراض مخالفان و طرفداران آزادی بیان شد.

نانسی پلوسی، رهبر اقلیت‌ دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم ترامپ برای لغو مجوز امنیتی یک وطن پرست شریف را سوء استفاده قابل توجه از قدرت و تلاشی تاسف بار برای خاموش کردن منتقدان دانست.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.