سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

العهد گزارش داد:

تلاش بی‌شرمانه شبکه «العربیه» عربستان برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های رژیم سعودی

روزنامه العهد در گزارشی نوشت شبکه تلویزیونی «العربیه» به عنوان ماشین رسانه‌ای رژیم آل سعود، تلاش می‌کند تا بر جنایت‌های وقیحانه عربستان در منطقه سرپوش بگذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه لبنانی العهد با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت شبکه تلویزیونی العربیه وابسته به رژیم آل سعود به عنوان یک ماشین رسانه‌ای، تلاش می کند تا بر جنایت‌های وقیحانه عربستان در منطقه سرپوش بگذارد.

در این گزارش به قلم نورالهدی صالح آمده است: هنوز خون کودکان یمنی در صعده خشک نشده است که ماشین رسانه ای عربستان سعودی شروع به دروغ پراکنی درباره این موضوع کرد؛ به گونه ای که با تمام وقاحت، خود را از ارتکاب کشتاری که به شهادت پنجاه و یک تن از جمله چهل کودک و همچنین زخمی شدن هفتاد و نه نفر دیگر از جمله پنجاه و شش کودک بیگناه شد، کنار کشید. در عین حال جنایتش را توجیه کرد و گفت در چارچوب عملیات نظامی مشروع بر اساس قوانین بین المللی به شمار می آید.

در ادامه این گزارش با اشاره به گزارش‌های متعددی که العربیه برای توجیه جنایت‌های رژیم سعودی در یمن، تاکنون پخش کرده، آمده است اقدامات العربیه به همینجا ختم نمی شود و حتی به نشر اخباری که فکر می کند ممکن است به ایران ضربه بزند، مبادرت می ورزد.

نگارنده گزارش می‌افزاید اکنون دیگر کاملا روشن شده است که هر کشوری که با عربستان سعودی مخالفت کند، العربیه برای لطمه زدن به چهره آن کشور، سیل اخبار مهم و غیر مهم و دروغ را روانه آن کشور می کند تا از آن طریق نگاه افکار عمومی را که اقدامات عربستان را محکوم می کنند، از موضوع اصلی پرت کند. این همان چیزی است که در گزارش‌های اخیر العربیه درباره بحران بوجود آمده بین عربستان و کانادا به نمایش درآمد؛ برای مثال، گزارش‌هایی درباره عدم شفافیت کانادا در برخورد با زندانیان این کشور.

از طرف دیگر، عربستان در بخش‌های خبری شبکه العربیه، به عنوان یک خیرخواه و یاریگری که همتایی ندارد، نشان داده می شود. این رژیم به طور آشکار از حج برای ترمیم چهره خود سوء استفاده می کند؛ به گونه ای که العربیه، همواره بر مهمان نوازی بی حد و حصر سعودی از حجاج همه کشورها بدون تفاوت قائل شدن میان آنان و تامین اسباب راحتی آنان تاکید می کند. امسال نیز شاهد تاکید و توجه ویژه به این مسئله در العربیه هستیم، بویژه از طریق تاکید بر خوشآمدگویی به حجاج قطری در پی بحران بوجود آمده بین کشورهای عربی با قطر.

در همین چارچوب، العربیه روز گذشته گزارشی را در بخش خبری صبحگاهی خود پخش کرد که در آن هدایایی که عربستان به حجاج فلسطینی و تعامل ویژه با آنان و چادرهایی که برای آنها فراهم کرده است، نشان داده شد و هدف از آن این است که بگوید عربستان حامی قضیه فلسطین و فلسطینیانی است که نزدیکان خود را در جنگ از دست دادند. این در حالی است که می خواهد بینندگان فراموش کنند که عربستان، اسرائیل را به رسمیت شناخته و در برهه‌هایی حساس و سرنوشت ساز، در کنار این رژیم و علیه ملت برادر فلسطین ایستاده است.

همه این نمایش‌ها در رسانه‌های وابسته به رژیم آل سعود تلاشی برای ترمیم چهره این رژیم و بیرون رفتن از باتلاق خونی است که عربستان خود را در آن گرفتار کرده است.

انتهای پیام/

گزارش العهد درباره حمایت‌های بی‌شرمانه العربیه از جنایت‌های رژیم سعودی

برچسب ها: عربستان ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ebrahim
۰۰:۲۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
مرگ بر آل سعود و حامیانش