سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسابقات قرآنی کارکنان قوه قضائیه کرمان پایان یافت

اختتامیه مرحله استانی ششمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان قوه قضاییه استان کرمان با حضور ۴۳۲ شرکت کننده امروز در دادگستری کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،؛ یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان دراختتامیه مسابقات قرآنی کارکنان دستگاه قضایی گفت: انس با قران کریم در همه‌ی ادوار زندگی، ارزشمند است، اما وقتی انسان چشمش به این نوجوانان و جوانان عزیز و بزرگوار شرکت کننده می‌افتد این مطلب تداعی می‌شود که انس با قران در دوره‌ی نوجوانی و جوانی یک جلوه‌ای دیگر دارد و برکات فراوانی برای جامعه اسلامی ما خواهد داشت.

وی افزود: خدارا شاکریم که توانستیم در دهه‌ی اول ماه ذی الحجه و در استانه‌ی عید سعید قربان عید بندگی و خلوص این مسابقات را در مرحله استانی با حضور کارکنان قوه قضاییه استان و خانواده هایشان برگزار کنیم.

موحد با اشاره به اینکه قران نور و روشنایی بخش است و سبب افزایش بصیرت و پیدا کردن مسیر رشد، تعالی، سعادت و کمال می‌شود، تصریح کرد: قرآن راه اندیشدن را به انسان نشان می‌دهد و بیش از ۳۰۰ بار در قران کریم خداوند متعال انسان‌ها را به تفکر، تعقل و تدبر دعوت می‌کند.

رییس کل دادگستری استان کرمان افزود: یکی از اهداف تلاوت، تجوید، حفظ و برگزاری مسابقات قرآن این است که با این صوت زیبا فضای جامعه معطر شود.

وی گفت:اما مطلب مهم این است که ابتدا سعی کنیم با مفاهیم و تعالیم قران آشنا شویم سپس در همه شئونات زندگی اعم از زندگی فردی و اجتماعی به آن عمل کنیم و از ان‌ها بهرمند شویم.

رییس کل دادگستری استان کرمان افزود:پس از خواندن و آشنایی و عمل به مفاهیم قران، این کتاب الهی نور مبین می‌شود و راه را به ما نشان میدهد و ما را از ذلالت و گمراهی نجات می‌دهد.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان با اعلام اینکه هر چه از قران بیشتر فاصله بگیریم دچار ذلالت و گمراهی بیشتری می‌شویم، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری در اردیبهشت ماه در مسابقات بین المللی قران کریم فرمودند: مشکل بزرگ امت اسلام این است که از قران فاصله گرفته است و این امر سبب شده است استکبار و ظالمین بر ان‌ها تسلط پیدا کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان افزود: باید سعی کنیم قرآن بخوانیم با مفاهیمش آشنا شویم و به آن‌ها پایبند باشیم و عمل کنیم، انشا الله خداوند هم کمک کند تا بتوانیم در تمامی اجزا و ارکان زندگی مان تعالیم عالیه قران کریم عمل کنیم.

انتهای پیام/ح

اختتامیه مسابقات قرآنی دادگستری استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.