سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افضلی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

300 میلیون دلار برای طرح آبیاری نوین اختصاص یافت/بررسی طرح جدا سازی آب شرب از آب مصرفی

نماینده مجلس از تخصیص 300 میلیون دلار برای طرح آبیاری نوین در بخش کشاورزی خبر داد.

نظر افضلی عضوکمیسیون کشاورزی ،آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره افزایش احتمالی قیمت آب برای مشترکان پرمصرف ،اظهار کرد:افزایش قیمت آب ضمن ارتقا ارزش آن در جامعه می تواند زمینه ساز اصلاح شیوه مصرف آب نیز باشد.برای مقابله با مشترکان پر مصرف آب آن ها را جریمه می کنیم تا به مصرف درست آب دست یابند.

وی بیشترین هدررفت آب را در بخش کشاورزی دانست و گفت:کشاورزان با آکاهی از میزان هدر رفت آب در بخش فعالیتی تصمیم به اصلاح روش آبیاری گرفته اند،بطوریکه بعد از مطرح کردن روش آبیاری نوین با استقبال آن ها رو به رو شده ایم.

عضوکمیسیون کشاورزی ،آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مبلغ 300 میلیون دلار برای اجرای طرح آبیاری نوین در بخش کشاورزی اختصاص یافته است ،اما به دلیل کمبود بودجه بسیاری از کشاورزان در نوبت قرار گرفته اند.

افضلی تاکید کرد:تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا تمام زمین های کشاورزی کشور تحت پوشش طرح آبیاری نوین قراربگیرند.

غفلت از انرژی های تجدید پذیر/کاهش یک سومی ذخایر آبی

وی بر لزوم استفاده صحیح از منابع طبیعی خدادی اشاره کرد و گفت:تبدیل انرژی خوشیدی موجود در مناطق کویری به برق مدتهاست مطرح شده اما هنوز جامه عمل به خود نگرفته است.

افضلی درباره آلوده شدن آب های سطحی بیان کرد:با تصفیه آب های آلوده می توان به استفاده مجدد از آنها رسید.

وی در تشریح وضعیت ذخایرآبی کشور از کاهش یک سومی این منابع خبر داد و ابراز کرد: باید برای ایجاد تعادل بین سدها و ذخایر زیر زمینی برنامه ریزی و مدیریت صورت بگیرد.بعبارتی باید میزان برداشت به اندازه ذخایر آبی باشد، چرا که تعادل منفی ،فرو چاله وفرو نشست را به دنبال دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت:در برنامه ششم توسعه تمهیدات و قوانین لازم گنجانده شده است حتی اگر لازم باشد قانون را اصلاح خواهیم کرد .

آب شرب از آب مصرفی جدا می شود

افضلی با تاکید بر آموزش مردم درزمینه درست مصرف کردن و مدیریت آب گفت:معتقدم طرح جدا سازی آب شرب از آب مصرفی باید اجرایی شود و این موضوع در دست مطالعه و بررسی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۶:۳۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
تنها راه نجات اينه كه اولا همه جا باس فاضلاب كشي بشه و دومم اينكه تره بارم باس تو گلخونه ها پرورش داده بشه كه با آب شورم محصول ميدن