سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با همکاري بنياد برکت صورت گرفت؛

افتتاح دو طرح اشتغال زا در فارس

طرح های اشتغال‌زا با همکاری بنیاد برکت و با صرف اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال در استان فارس به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ این طرح‌ها شامل کارخانه بزرگ لبنیات کوار و مرحله نخست شرکت چوب لمینت و پارکت در شهرک صنعتی شیراز است که با مشارکت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این استان افتتاح شدند.

کارخانه بزرگ لبنیات کوار با اعتبار ۱۰۴ میلیارد ریالی بخش خصوصی و مشارکت بنیاد برکت ساخته شده که ظرفیت دریافت ۵۰ تن شیر در روز را دارد و برای ۴۴ نفر اشتغال مستقیم و ۱۵۰ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است.

هم‌چنین شرکت چوب لمینت و پارکت که در زمینی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع و سرمایه‌گذاری ۱۱۷ میلیارد ریالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در شهرک صنعتی شیراز اجرا شده است.

این شرکت ظرفیت تولید ۹ میلیون متر مربع محصولات چوبی را در سال دارد و برای ۱۶۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم زمینه اشتغال ایجاد کرده است.

مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: عمده فعالیت این ستاد در حوزه ایجاد کسب و کار، توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی در مناطق کم برخوردار است.

 مخبر افزود: یکی از طرح‌های اشتغال‌زایی ما علاوه بر حمایت از کارآفرینان در طرح‌های اقتصادی بنگاه‌محور، فعالیت‌های اجتماع‌محور است که در حال حاضر در بسیاری از استان‌های کشور اجرایی شده و تا پایان سال ۱۰ هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد خواهد کرد.

او یکی دیگر از طرح‌های اشتغال‌زایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را طرح‌های توانمندسازی اقتصادی بنگاه‌ محور ذکر کرد و ادامه داد: در این طرح سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی در طرح‌های تولیدی ۳۱ استان در حال اجرا است که در نهایت به خود مردم واگذار خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) راهبرد اصلی این ستاد را واگذاری امور به خود مردم عنوان کرد و افزود: بنا بر توصیه‌ رهبر معظم انقلاب، مردمی کردن اقتصاد در دستور کار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است.
انتهای پیام/ت

افتتاح  طرح های  اشتغالزایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.