سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهزیستی نهادی واقعی برای به زیستن

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: اقدامات مناسبی برای بهبود اوضاع افراد زیر پوشش بهزیستی در حال انجام است.

سید سعید آرام مدیر کل بهزیستی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، گفت: با اقدامات مناسب اعتماد مردم جلب شد و اکنون آمار بیشترین تماس با تلفن ۱۲۳ مربوط به مازندران است.

وی افزود: روند رو به رشد طلاق در مازندران کند شد و شاهد کاهش وقوع طلاق در استان هستیم.

مدیر کل بهزیستی مازندران تعداد ساخت مسکن برای افراد زیر پوشش از ابتدای تاسیس این ارگان تا سال ۹۲ را ۱۹۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: از سال ۹۳ تاکنون ۲۸۰۰ واحد مسکن برای محرومین و زنان سرپرست خانوار ساخته شده است.

وی افزود: به ۱۳ هزار نفر که بضاعت مالی کافی برای ایجاد فضای کاری ندارند، تسهیلات اشتغالزایی داده شده است و برای توانمند سازی افراد تسهیلات بیشتری در راه است.

آرام با بیان اینکه تعداد مستمری بگیران از بهزیستی تا سال ۹۲ فقط ۱۲ هزار نفر بود، گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۲۴ هزار نفر به تعداد مستمری بگیران افزوده شده است و تا پایان سال ۴ هزار نفر افراد نیازمند دیگر برای دریافت مستمری به این تعداد اضافه خواهند شد.

وی افزود: مبلغ مستمری تا قبل دولت دهم برای هر نفر ۲۵ هزار تومان بود، اما اکنون هر خانواده ۴ نفره به مبلغ ۴۵۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌ کند.

مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه حق پرستاری از افراد معلول از ۲۵ درصد به ۱۰۰ درصد رسید، افزود: بهزیستی در دوره‌ های قبل به هر معلول ۵۰ هزار تومان برای کمک پرداخت می‌ کرد، اما این مبلغ الان به ۲۵ هزار تومان رسیده است.

وی گفت: افراد معلول اکنون می‌توانند به صورت رایگان لوازم بهداشتی، سمعک و ویلچر را از بهزیستی دریافت کنند تا هزینه تهیه این کالا‌ها از دوش خانواده این افراد نیازمند برداشته شود.

آرام با بیان اینکه تلاش‌های بهزیستی و نیز نهاد اطلاع رسانی صدا و سیما موجب شده خود باوری در افراد معلول بالاتر برود و دیدگاه جامعه تغییرکرد، افزود: رشد اجتماعی معلول در جامعه مشهود است و آن‌ ها به دنبال فرصت اجتماعی برای بروز توانایی خود هستند.

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: اجرای غربالگری اجباری ژنتیک و آموزش مهارت‌ های زندگی در برنامه توسعه ششم گنجانده شده است که هر دو امری مهم برای شرایط کنونی کشور هستند.

آرام افزود: با توجه به همه اقدامات انجام شده از سوی ادارات مختلف هنوز به طور متوسط ۲۵ تا ۳۰ هزار فرزند معلول در کشور متولد می‌ شود که با اجرای طرح غربالگری تحول بزرگی را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه آموزش پیش از ازدواج و آگاهی از زندگی زناشویی یکی از اهداف اصلی بهزیستی است، گفت: با هماهنگی علوم پزشکی، به زوجین قبل از ازدواج ۶ ساعت آموزش  مهارت زندگی و آشنایی با راه و رسم زندگی داده می‌ شود.

آرام از انجام طرح‌های غربالگری متفاوت در کودکان و نوزادان نام برد و افزود: در جدیدترین غربالگری انجام شده، شنوایی ۳۴ هزار کودک تحت بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۸۰ کودک دارای اختلال شنوایی شناخته شدند.

انتهای پیام/ م

بهزیستی و تلاش برای اوضاع محرومان و نیازمندان

برچسب ها: بهزیستی ، طلاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.