وی ادامه داد: در گذشته کشتیها سوخت خود را به قیمت 2 هزار و 500 تومان تهیه میکردند اما هم اکنون قیمت هر لیتر سوخت برای کشتیها 5 هزار تومان تمام میشود که این خود باعث ایجاد مشکل نقدینگی برای خطوط کشتیرانی شده است.
ضیایی درباره حل این مشکل توسط مسئولان سازمان بنادر ودریانوردی و وزارت نفت خبر داد و گفت: ارائه سوخت سوبسیدی به شناورها باعث رفع مشکل سوخت رسانی به این بخش می شود.
ضیایی همچنین از مشکلات خطوط کشتیرانی در زمینه نقل و انتقالات ارزی خبر داد و گفت:گروه ضمانت بیمه ای خطوط کشتیرانی مانع از عضویت ما در این بخش شده است و همین امر چالش هایی را در خطوط کشتیرانی کشور ایجاد کرده است.
دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته تصریح کرد: بیمه خطوط کشتیرانیها ،خروج شناورهای مسافری ایران از موسسات رده بندی و همچنین عدم دریافت بارنامه برای تردد کشتیها باعث شده میزان تردد در چند ماه گذشته کاهش یابد.
وی اظهار کرد:کاهش ورود لاینرها به بنادر ایران بعلت تحریمها، مشکلاتی در این حوزه ایجاد کرده است.با این حال سازمان بنادر و دریانوری در حال برنامه ریزی برای کاهش مشکلات کشتیرانیها در این بخش است.
دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت:در حالیکه میزان واردات کانتینر در چند ماه گذشته کاهش 19.3 درصدی داشته ، اما میزان صادرات در این بخش شاهد رشد 5 درصدی بوده است.
وی در پایان تأمین کانتینر برای کالاها را از مهمترین مشکلات این بخش مطرح کرد و گفت: با برنامه ریزیهایی که انجام شده امیدواریم مشکل تأمین کانتیتر برای واردات و صادرات در چند ماه آینده کاهش یابد.
انتهای پیام/