سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه میزبان مسابقات قهرمانی کشور رزم آوران

مسابقات قهرمانی کشور رزم آوران به میزبانی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

شیرزاد خانی رئیس هیات رزم آوران شهرستان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت : مسابقات رزم آوران قهرمانی کشور آقایان در شهرستان کرمانشاه به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی مورخ ۲۵ لغایت ۲۶مرداد ماه ۹۷ ساعت ۸/۳۰ صبح در مجموعه ورزشی امام خمینی (ره) برگزار می شود.

وی گفت : ورزش رزم آوران مجموعه ایست از نو آوریهای و تمامی مهارتهای بدنی لازم برای نبرد و ویژگیهای مختص به ورزش باستانی ایران که در سال میلادی1979 در ایران آغاز گردید.

وی افزود : بنیانگذار این ورزش استاد بزرگ مجید رجائی ،با گام 10 میباشد که ریاست فدراسیون جهانی رزم آوران و فدراسیون رزم آوران در ایران را بر عهده دارد

خانی ادامه داد : در این ورزش تمامی دفاعها و ضربات دست و پا و دفاع شخصی و روشهای مبارزه از دور و نزدیک و سلاحهای سرد و حرکات آکروباتیک آموزش داده میشود.

وی گفت : آموزشها در این ورزش شامل 7 خان و 10 گام می باشد . در هر مرحله رزم آور علاوه بر تمرینات قدرتی – سرعتی – استقامتی – چالاکی – انعطاف پذیری ،فنکلهائی را که شامل ترکیباتی از تکنیکهای کاربردی نبرد میباشد آموزش می بیند.

وی ادامه داد : رنگ لباس در این ورزش سفید است که مربیان با نوار مشکی دور یقه و اطراف لباس از سایررزم آوران متمایز می گردند .

وی گفت : همه رزم آوران ابتدا کمربند سفید به کمر می بندند و پس از عبور از هر خان رنگ کمر بند آنان تغییر مینماید و گام ها پس از در یافت کمربند مشکی با نواری طلائی رنگ بر روی کمربند مشخص می شود.

رئیس هیات رزم آوران شهرستان کرمانشاه گفت : مدت زمان متوسط برای دستیابی یک نفر مبتدی به کمربند مشکی 4 سال است که در این مدت هفت خان را پشت سر می گذارد و پس از آن قادر خواهد بود که در سنگین ترین مبارزات شرکت نماید . مع ذلک هیچگاه حضور در مسابقات و کسب قهرمانی هدف قائی یک رزم آور نخواهد بود . بلکه خود سازی و مبارزه با ضعف و زبونی و کسب توانایی برای خدمت انگیزه ای است که نه تنها برای 4 سال بکه در تمامی عمر او را به تمرینات رزم آوران مشغول می سازد.

وی گفت : این ورزش به دلیل تنوع روش های آموزش و مسابقه می تواند برای تمامی گروه های سنی از نو نهالان تا کهنسالان اعم از بانوان و آقایان مورد استفاده قرار گیرد .

وی افزود : مسابقات این ورزش به روش های مختلفی مثل بالکوب ، تامکوب ، پیکوب و هنر های نمایشی و مسابقات پهلوانی برگزار می گردد تا هر رزم آور بتواند در تمامی شرایط و با هر حریفی به راحتی مقابله نماید .

خانی گفت : مسابقات رزم آوران در طی سال در چندین نوبت در رده های مختلف سنی در سطوح مختلف استانی ، کشوری و بین المللی برگزار می گردد .

خانی افزود : مبارزات این ورزش بر روی سکویی به ارتفاع نیم متر از زمین و به ابعاد 8 متر که از فومی به قطر 2 سانتی متر پوشیده گردیده برگزار می گردد و مسابقات نمایشی رزمی در سطح صاف سالن متناسب با نوع نمایش اجرا خواهد گردید .

وی گفت : با توجه به اینکه ورزش رزم آوران در ایران ابداع گردیده مرکزیت آن در تهران می باشد و تمامی مراکز استانها در ایران و نمایندگی های این ورزش در سایر کشور ها توسط مدیریت های مختلف فدراسیون جهانی رزم آوران هماهنگ می گردد .

 

انتهای پیام/د

 

ورزش رزم آوران مجموعه ایست از نو آوریهای و تمامی مهارتهای بدنی

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.