سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افغانستان محور گفتگوی وزیر خارجه آمریکا و ولیعهد عربستان

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «مایک پامپئو» و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در تماس تلفنی با یکدیگر درباره آتش‌بس احتمالی افغانستان گفتگو کرده‌اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «مایک پامپئو» و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در تماس تلفنی با یکدیگر درباره آتش‌بس احتمالی افغانستان گفتگو کرده‌اند.

بر اساس این بیانیه، پامپئو و بن سلمان درباره «حمایت از آتش‌بس در عید آینده (قربان) و بطور گسترده‌تر صلح در افغانستان» نیز تبادل نظر کردند.

این در حالی است که «جاسم محمد الخالدی» سفیر عربستان سعودی نیز هفته جاری ضمن دیدار با «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان درباره مسایل امنیتی این کشور و همکاری‌های سیاسی کابل و ریاض رایزنی کرد.

ریاض در حالی برای مداخله در روند صلح افغانستان تلاش می‌کند که بسیاری از کارشناسان بر این باورند، مقامات سعودی به منظور حمایت از داعش در پی تضعیف طالبان و مشروعیت‌زدایی از جنگ این گروه علیه نیروهای دولتی و خارجی هستند و حکام سعودی در واقع تمایلی به برقراری صلح در افغانستان ندارند.

جنرال «دونالد.سی.بولدوک» فرمانده سابق عملیات ویژه ارتش آمریکا در آفریقا نیز اخیرا در مطلبی در «دیلی بیست» نوشت: آمریکا نباید در روند صلح افغانستان مداخله کند. باید اجازه دهد تا دولت افغانستان و طالبان شرایط آتش‌بس با یکدیگر را تعیین کنند.

وی همچنین تاکید کرد که حمایت و مشارکت واشنگتن در این روند مخرب خواهد شد و راه رو به جلو و ادغام (طالبان در دولت) باید توسط افغان‌ها و نه پنتاگون و یا وزارت خارجه (آمریکا) تعیین شود.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.