سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری رویداد ملی فرهنگی کاروانسرای یام مرند

فرماندار ویژه مرند گفت: رویداد ملی فرهنگی و هنری کاروانسرای یام برای معرفی توانمندی‌های این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ گرشاسبی فرماندار ویژه مرند در گفتگو با خبرنگاران گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده در صندوق احیا و بهره برداری از اماکن و بنا‌های تاریخی کشور، ۱۰ بنای تاریخی، فرهنگی مشخص شده که هتل کاروانسرای یام یکی از آن هاست.

وی اظهار داشت: این رویداد فرهنگی با تلاش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیریت کاروانسرا در راستای معرفی آثار تاریخی و فرهنگی این شهرستان از ۲۷ مرداد تا ۲ شهریور برگزار می‌شود.

فرماندار ویژه مرند یادآوری کرد: در طول این هفته در هتل کاروانسرای یام برنامه‌های هنری متنوعی مانند موسیقی اصیل ایرانی، آذری و شعر اجرا می‌شود.

گرشاسبی ادامه داد: برگزاری غرفه‌های فروش صنایع دستی از دیگر برنامه‌های این رویداد است که می‌توان از آن برای معرفی توانمندی‌های این شهرستان به مردم سایر استان‌ها و کشور‌های خارجی استفاده کرد.

وی گفت: استقرار غرفه‌های فروش و نمایش سوغاتی‌های محلی نیز فرصتی است که از طریق آن می‌توان تولیدات و محصولات کشاورزی از جمله زعفران، پسته و انواع خشکبار و عرقیات این منطقه را معرفی کرد.

گرشاسبی، استقرار چادر‌های عشایری برای معرفی سبک زندگی آن‌ها و تولید و فروش آش و انواع دوغ و لبنیات و غذا‌های بومی محلی را از دیگر برنامه‌های رویداد فرهنگی هتل کاروانسرای یام اعلام کرد.

هتل کاروانسرای یام در مسیر جاده ترانزیتی ایران و اروپا با ۳۲ هزار مترمربع مساحت و چهار هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنا دارای امکانات خاصی شامل ۲۱ سوئیت با ظرفیت ۱۰۰ تخت بوده و تلفیقی از مد روز و سنت است. 

 

انتهای پیام/ش

شهرستان مرند میزبان برگزاری رویداد ملی فرهنگی و هنری کاروانسرای یام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.