سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخست‌وزیر منتخب پاکستان به تهران سفر می‌کند

گزارش رسانه‌های پاکستانی حاکی از آن است که نخست‌وزیر منتخب این کشور پس از مراسم تحلیف به ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری «تایمز آو اسلام آباد»، عمران خان، نخست‌وزیر منتخب پاکستان، پس از مراسم تحلیف و ادای سوگند به ایران و عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

در ادامه این گزارش آمده است عمران خان پس از پیروزی حزبش در انتخابات پارلمانی بیست و پنجم ژوئیه در پاکستان، از سوی مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای سفر به این دو کشور، دعوت شد.

این گزارش می افزاید «مهدی هنردوست»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، چهارم اوت با عمران خان در اقامتگاهش در « بنی گالا» دیدار و پیروزی حزب وی را در انتخابات پارلمانی این کشور به او تبریک گفت. عمران خان نیز در این دیدار اعلام کرد: «پاکستان حاضر است نقشی مثبت و سازنده در روابط میان ایران و عربستان ایفا کند». نخست وزیر منتخب پاکستان همچنین دعوت حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، را برای سفر به تهران پذیرفت. البته وزرای خارجه دو کشور این سفر را پس از مراسم ادای سوگند عمران خان، نهایی خواهند کرد.

در ادامه این گزارش آمده است ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، نیز روز دوشنبه در تماسی تلفنی با نخست‌وزیر منتخب پاکستان، پیروزی حزب او را در انتخابات پارلمانی این کشور به وی تبریک گفت. عمران خان همچنین دعوت ملک سلمان را برای سفر به ریاض پذیرفت.

حزب تحریک انصاف (PTI) پاکستان به رهبری عمران خان موفق شد در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور،  ۱۰۹ کرسی از مجموع ۲۶۹ کرسی در مجمع ملی پاکستان را از آن خود کند.

انتهای پیام/

سفر عمران خان به ایران و عربستان سعودی

برچسب ها: آسیا ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.