سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای نخستین بار صورت گرفت؛

بومی سازی تعمیر و بازسازی رگلاتور پنل‌های الکتروهیدرولیک سرچاهی

تعمیر و بازسازی ربانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی طرح فراگیر و پایدار همکاری بیشتری داشته باشند. سرچاهی ایستگاه تزریق گاز برای نخستین بار در شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری بومی سازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدرضا گودرزی، مدیر عملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری بیان داشت: ایستگاه تزریق گاز آغاجاری به عنوان بزرگ ترین طرح تزریق گاز خاورمیانه، دارای 22 حلقه چاه تزریق گاز است که پیشتر برای کنترل این چاه ها از پنل های الکتروهیدرولیک با تجهیزات ساخت کشورهای خارجی استفاده می شد.

وی اظهار کرد: هر پنل دارای 8 رگلاتور است که با توجه به شرایط موجود و استفاده نشدن از تجهیزات و قطعات فرآیندی و بروز مشکلات فراوان عملیاتی، کارشناسان این شرکت در راستای جلوگیری از توقف تزریق گاز به میدان آغاجاری با مطالعه و تلاش زیاد موفق شدند برای نخستین بار با استفاده از امکانات داخلی به دانش بومی تعمیر و بازسازی این نوع رگلاتورها (مدلGLD15MK7/HYD و GHP15MK7/HYD ) دست یابند.

گودرزی اذعان داشت: انجام تعمیرات توسط کارشناسان داخلی علاوه بر خودکفایی در بازسازی این رگلاتورها، سود و صرفه اقتصادی قابل توجهی برای کشور در برداشته و از خروج ارز برای تهیه این دستگاه ها نیز جلوگیری خواهد شد.

مدیرعملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در ادامه افزود: این شرکت دولتی در راستای شکوفایی و بالندگی میهن اسلامی و قطع وابستگی به منابع خارجی و رفع مشکلات و موانع موجود در راستای توسعه اقتصادی و افزایش دانش بومی و حمایت از کالای ایرانی اقدام های قابل قبولی را در یک سال گذشته به انجام رسانده که از آن جمله می توان به طراحی، ساخت و تعمیر حدود 4 هزار قطعه از انواع ادوات و ماشین آلات فرآیندی به دست متخصصان داخلی و مجموعه عملیات به ویژه نگهداری و تعمیرات با مشارکت سازندگان داخلی اشاره کرد.

گفتنی است؛ این رگلاتورها از اهمیت بالایی در صنعت و تولید برخوردار بوده و به عنوان قطعه ای مهم از سیستم کنترل چاه تزریق گاز، با شرایط ایمن را به عهده دارند و در شرایط تحریم، با مشکل تامین آن روبرو بودیم.

انتهای پیام/گ

بومی سازی قطعات صنعتی در ایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.