سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

واکنش معاون پارلمانی رئیس جمهور به استانی شدن انتخابات مجلس

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره استانی شدن انتخابات مجلس توضیحاتی داد.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره استانی شدن انتخابات مجلس اظهار کرد: این مسئله نیازمند بحث‌های حقوقی بسیار مفصلی است. هر قانونی که بخواهد درباره انتخابات به تصویب برسد؛ باید با قانون اساسی مطابقت داشته باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: باید توجه کرد که استانی شدن انتخابات مجلس چقدر با قانون اساسی سازگاری دارد و آیا قانون اساسی اجازه چنین کاری را می‌دهد یا خیر!

گفتنی است؛ پورمختار عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس اخیرا درباره استانی شدن انتخابات مجلس اظهار کرد: این طرح امروز تبدیل به یک ضرورت شده است و مشکلات این حوزه باعث شده کارآمدی نمایندگان از دست برود. به همین دلیل بایستی زودتر انتخابات مجلس به صورت استانی اصلاح و انجام شود تا مجلس بتواند به قانون گذاری دقیق برسد و بُعد نظارتی را تقویت کند.

رسول خضری عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس نیز درباره استانی شدن انتخابات مجلس بیان کرد: استانی شدن انتخابات مجلس سبب می‌شود که نمایندگان به امور کلان بپردازند و وظیفه اصلی خود یعنی تقنین و نظارت را پیگیری کنند ولی متاسفانه ساز و کار برگزاری انتخابات استانی را نداریم.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
باید طرحی انتخاب و اجرا بشه که مشکلات مردمی را بر طرف کنه نه اینکه باعث افزایش این مشکلات بشه