سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید توافقی زعفران در تربت حیدریه

رئیس اداره تعاون روستایی تربت حیدریه گفت: امسال برای دومین سال پیاپی خرید توافقی زعفران از زمان آغاز برداشت این محصول (مهرماه) در این شهرستان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛جواد معاونی رئیس اداره تعاون روستایی تربت حیدریه گفت: این اقدام به شکلی برنامه ریزی شده تا مشکلات پارسال تکرار نشود و نحوه پرداخت نیز چهار روز بعد از دریافت جواب آزمایشگاه خواهد بود.

وی با بیان اینکه پارسال و در قالب خرید توافقی نزدیک به ۱۵ تن محصول زعفران از کشاورزان منطقه تربت حیدریه خریداری شد، تصریح کرد: خرداد امسال و برای نخستین بار در جهان بورس زعفران در تربت حیدریه راه اندازی و با توجه به اینکه خرید در بورس به صورت آتی انجام می‌شود ،  از هم اکنون کار مبادله در این مرکز اقتصادی در حال انجام است.


رئیس اداره تعاون روستایی تربت حیدریه خاطرنشان کرد: از مجموع ۸۲ هزار هکتار اراضی زیر کشت زعفران خراسان رضوی، هشت هزار و ۵۰۰ هکتار یعنی معادل ۱۲ درصد استان به اراضی شهرستان تربت حیدریه و از مجموع افزون بر ۵۰ هزار هکتار عرصه کشاورزی شهرستان زاوه، ۱۲ هزار هکتار معادل ۱۷ درصد ظرفیت استان به کشت زعفران اختصاص دارد.

معاونی گفت :در سطح استان ۱۱۷ هزار خانوار به کشت زعفران مشغول هستند که از این میزان بین ۱۴ تا ۱۵ هزار خانوار به زعفران کاران تربت حیدریه اختصاص دارد .

وی افزود: به ازای هر هکتار زمین زعفران، ۲۲۰ نفر روز مشغول کار هستند که در کل ۷۰ هزار نفر اشتغال مستقیم و دو تا سه برابر این رقم، اشتغال غیرمستقیم به دست می‌آید.
 

رئیس اداره تعاون روستایی تربت حیدریه گفت: متوسط تولید زعفران در استان چهار کیلوگرم در هر هکتار است، این رقم در شهرستان تربت حیدریه بین3/8 تا 4/1کیلوگرم در هکتار است که در سال تولید ۳۲ تن زعفران خشک را برای این خطه به همراه دارد.

انتهای پیام //ز. ج
 

 

در سطح استان ۱۱۷ هزار خانوار به کشت زعفران مشغول هستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.