سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزمایشگاه فتولیتوگرافی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افتتاح شد

   آزمایشگاه فتولیتوگرافی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز یکشنبه در مراسمی در دانشکده داروسازی افتتاح شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه علی فتاحی مسئول آزمایشگاه فتولیتوگرافی گفت: فتولیتوگرافی یک فن آوری مدرن و به روز برای ساخت دستگاه ها و تجهیزاتی است که از نظر سایزی و مقیاسی کوچک شده اند ولی این تجهیزات و سیستم ها می توانند در حوزه های مختلفی کاربرد داشته باشند.
 
وی ادامه داد:  این آزمایشگاه در حوزه ساخت کیت های تشخیصی ، ساخت فرآورده های دارویی با قدرت تکرار پذیری بالا و برای پیاده کردن آزمایش روی تراشه های که دارای فن آوری های مدرن تری مانند انسان روی تراشه، بافت روی تراشه، تکنولوژی هایی هستند که نسبتا جدید هستند که کمتر از چند دهه کلید خورده است.
 
فتاح گفت:  این آزمایشگاه تنها آزمایشگاه لیتوگرافی غرب کشور و یکی از چهار آزمایشگاه ایران است اگر سرمایه گذاری درستی روی این آزمایشگاه شود وابستگی ایران به خارج از کشور در این حوزه قطع می شود و به تولید فرآورده ها و دستگاه های مدرن این حوزه کمک می کند.
 
وی بیان کرد: خوشبختانه این تجهیزات که برای راه اندازی آزمایشگاه لازم است اکنون به صورت کامل در داخل کشور تولید می شود در حالیکه ۶ سال قبل که شرایط برای راه اندازی این آزمایشگاه وجود نداشت. 
 
فتاح گفت: در آن زمان برای راه اندازی آزمایشگاه فتولیتوگرافی ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز بود که ما امسال با توان متخصصان داخلی توانستیم با حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال آزمایشگاه استان را راه اندازی کنیم.
 
وی افزود: نمونه داخلی این دستگاه عملکرد بهتری از مشابه خارجی دارد، بنده با هر ۲ دستگاه کار کرده ام و از نظر کارکرد نمونه ایرانی بهتر جواب داده است.
 
فتاح گفت: این آزمایشگاه مربوط به مجموعه دانشگاهی کشور است و آماده ارائه خدمات به تمام دانشگاه هایی که به این مرکز نیاز دارند، هستیم.
 
وی بیان کرد: یکی از برنامه های این مرکز عضویت در شبکه آزمایشگاهی ستاد نانو کشور است و برای اینکه خدمات خود را بسط و گسترش بدهیم در نظر داریم عضو این ستاد شویم که امیدواریم با ما همکاری کنند.
 
وی ادامه داد: دانش کامل برای استفاده از دستگاه فتولیتوگرافی در زمینه ساخت ابزارها و تراشه هایی که کاربرد آزمایشگاهی داشته باشد را داریم.
 
وی افزود: همچنین در مقیاس آزمایشگاهی در حوزه ساخت سیستم های نانو و میکرودارویی و سیستم های تشخیصی نیز این دانش در دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه وجود دارد. 
 
فتاحی گفت: همچنین توانایی ارائه خدمات از نظر دانش عملی و فنی را هم اکنون در زمینه امکانات مهندسی بافت به عنوان یک راکتور برای کشت سلول در مقایس آزمایشگاهی را در استان داریم.
 
 

انتهای پیام/ز

راکتور کشت سلول در مقایس آزمایشگاهی در استان کرمانشاه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.