سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان رضوی:

رسالت مراکز علمی کاربردی پرورش کاردان‌هاست

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان رضوی گفت: رسالت مراکز علمی کاربردی پرورش کاردان‌هاست. به همین دلیل ۶۲ درصد رشته ها مختص کاردانی و ۳۸ درصد دیگر برای کارشناسی اختصتص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  مرتضی تشکری رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان رضوی در نشست خبری که با هدف بررسی و اطلاع رسانی برنامه‌های سالانه‌ی آموزشی، تحصیلی، فرهنگی دانشگاه برگزار شده بود با اشاره به پذیرش دانشگاه در ۲ زمان مهر و بهمن گفت: امسال ۲۲ مرداد پذیرش دانشجویان کاردانی و ۲۹ مرداد مقطع کارشناسی ناپیوسته ثبت نام انجام می‌شود.

وی افزود: از ۵۸ مرکز علمی کاربری استان که در ۴ گروه آموزشی کشاورزی، فرهنگ و هنر، صنعت و مدیریت خدمات اجتماعی فعالیت دارند، ۳۱ مرکز پذیرش دانشجو دارند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان رضوی گفت: امسال  رشته‌ای که مطابق با حوزه اشتغال و فرهنگی جامعه مورد پذیرش است مانندبازی سازی رایانه ای، برای اولین بار پذیرش می‌شوند.

تشکری درباره‌ی تفاوت اصلی دانشگاه جامعه علمی و کاربردی با سایر دانشگاه‌ها گفت: این تفاوت از ماده سه اساسنامه دانشگاه است که دانشگاه مکلف شده با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و فعالین اقتصادی آموزش‌ها را محقق کند.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاهی است که مراکز آموزشی آن وابسته به واحد‌های صنعتی، خدمات فرهنگی و هنری هستند و به لحاظ اداری و مالی مستقل اند و سرفصل دروس با صلاحیت اساتید دانشگاه تعیین می شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان رضوی با معرفی رشته‌های جدید بازی‌های رایانه‌ای و مدیریت مجتمع‌های تجاری در مقطع کاردانی گفت: دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی خراسان رضوی ۲۵ هزار نفر اند که ۱۴ هزار نفر در مقطع کاردانی و ۱۱ هزار نفر در مقطع کارشناسی هستند که سالانه ۶ هزار نفر در استان از این دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند.

تشکری به برگزاری دوره‌های کوتاه مدت عکاسی عمومی، جلوه‌های ویژه عکاسی، پیرایشگری زنانه، اعتبارات اسنادی و ترخیص کالا اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۴ هزار مدرس با مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد تدریس می‌کنند که جذب آن‌ها طی دو مرحله در یکسال از طریق فراخوان عمومی انجام می‌شود و در آخرین فراخوان ۱۳۰۰ نفر متقاضی بودند که ۵۳۸ نفر به مرحله نهایی گزینش راه یافتند.

وی با اشاره به ۵ رویداد مهم دانشگاهی که در مشهد برگزار می‌شود گفت: سالانه رویداد‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی، قرآنی و ... در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می‌شود که خراسان رضوی میزبان بیشتر این رویداد‌های کشوری است.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان رضوی افزود: در حوزه رفاهی نیز تسهیلات ویژه به دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی اعطا می‌شود و امتیاز این تحصیلات همانند تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی تا سقف ۲۰ میلیون تومان با کارمزد ۳ درصد اعطا می‌شود و برای دانشجویان شاخص و نخبه که ارائه دهنده طرح‌ها و ایده‌های علمی هستند تا سقف ۵۰ میلیون تومان است.

تشکری با اشاره به افزایش ۵ تا ۸ درصدی شهریه‌ها ادامه داد: متوسط شهریه هر دانشجو در هر ترم تحصیلی یک میلیون تومان است و به نسبت دیگر دانشگاه‌ها کمترین میزان افزایش شهریه را داشته‌ایم.

انتهای پیام// م. ط
برچسب ها: دانشگاه ، دانشجو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.