سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی العبادی: در تحریم‌های ایران تنها دلار به ما مربوط است/ به دنبال جایگزین هستیم

«سعد الحدیثی»، سخنگوی دفتر نخست‌وزیری عراق از گزینه یافتن جایگزین برای دلار در مبادلات تجاری با تهران سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «سعد الحدیثی» سخنگوی دفتر نخست‌وزیری عراق در گفتگو با خبرگزاری واع درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران نظر داد. وی گفت: «سهم مربوط به عراق در این تحریم‌ها اندک است و تنها به دلار و ماهیت تعاملات مالی و بانکی و تجارت میان دو کشور مربوط می‌شود».

الحدیثی تاکید کرد که دولت عراق به منافع عالی ملی خود پایبند است و اقدامی نمی‌کند که به ضرر مردم و شهروندانش تمام شود. 

وی همچنین گفت: عراق تا آنجا که بتواند به منافع خود در درجه نخست پایبند می‌ماند و وارد مشکلات با کشوری دیگر نمی‌شود. کشور‌های بزرگ که روابط گسترده‌تری در مقایسه با عراق با ایران دارند، پایبندی خود را به مسئله مربوط به دلار و تعامل‌های مالی و بانکی مرتبط با آن اعلام کرده‌اند.

حیدر العبادی به تازگی در خصوص تحریم‌های آمریکا علیه ایران و رویکرد عراق در قبال آن عنوان کرد که مخالف تحریم در منطقه است و تحریم را خطایی راهبردی و نادرست خواند، اما گفت که برای حفظ منافع مردم خود به آن پایبند خواهد بود.

این موضع العبادی در خصوص وضع تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران سروصدای فراوانی در رسانه ‌ها به پا کرد. تا جایی که این اظهارنظر با واکنش‌های فراوانی از سوی مسئولان و ملت عراق مواجه شد و حتی کاربران عراقی با داغ کردن هشتگ #العبادی_لا_یمثلنا (عبادی نماینده ما نیست) به حمایت از ملت و دولت ایران پرداختند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
خب ایران هم باید اعلام کند که امنیت عراق و مردم عراق و صادرات مواد غذایی و اقلام دیگر و نیاز عراق مربوط به ایران نمی شود. ما مردم ایران برایمان مهمتر است تا مردم عراق. در ضمن از طریق لاهه در خصوص خسارات جنگ عراق علیه ایران اقدام و حکم بگیرد. مرزها را هم ببندد. تا مردم مرزی عراق نتوانند از بازارچه های مرزی کالا به عراق ببرند.اونوقت مردم عراق خودشون به العبادی خواهند فهموند که کرسی که الان بهش تکیه زده و باید البغدادی حالا روی آن نشسته باشد حاصل کار کدام کشور و مردم کدام کشور است.
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
این هم از عراق اینها هم صدام ملعون هستند وقتی احساس خطر می کنند دست نیاز به سوی ایران دراز می کنند و وقتی خطر بر طرف شد عاقبت این میشود
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
دولت عراق حق نداشت ونداردخلاف موضع دوستانه ی مردم عراق سخن بگویدوموضع بگیرد.
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
کافی یکسال کسی به عراق نرود وصادراتی انجام نشود
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
از ماست که بر ماست
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
اتفاقا دربخش دلار بايد عراق كمك ايران باشد