سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام آلمانی: ترامپ از کاهش ارزش لیر برای تشدید تنش تجاری استفاده خواهد کرد

معاون رئیس حزب چپ آلمان اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا از کاهش ارزش لیر ترکیه در مقابل دلار برای تشدید تنش تجاری استفاده خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، معاون رئیس حزب چپ آلمان اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ممکن است از کاهش ارزش لیر،واحد پول ترکیه و تضعیف احتمالی ارزش یورو، واحد پول مشترک اتحادیه اروپا به منظور تشدید اختلافات تجاری استفاده کند.

«فابیو دی ماسی» امروز یکشنبه اعلام کرد: بحران ارز در ترکیه تعجب‌آور نیست. حباب مربوط به املاک و مستغلات، میزان بالای کمک مالی کوتاه مدت از خارج از این کشور و کسری بودجه عوامل این فاجعه (اقتصادی) هستند.

وی افزود: ترامپ از کاهش ارزش لیر و یورو (در مقابل دلار) به منظور تشدید اختلافات تجاری استفاده خواهد کرد. این قانونگذار آلمانی در ادامه هشدار داد سقوط ارزش لیر می‌تواند برای بانک‌های اروپا و بخشی از صادرات آلمان زیان‌آور و نامطلوب باشد. عضو حزب چپ آلمان تاکید کرد اروپا باید با تمرکز بیشتر بر اقتصاد داخلی خود، استقلال بیشتری برای خود بدست آورد.

روز جمعه پس از آنکه دونالد ترامپ در پیامی که در حساب توئیتری خود منتشر کرد از صدور مجوز افزایش دو برابری تعرفه گمرکی واردات فولاد و آلومینیوم از ترکیه خبر داد، ارزش واحد پولی ترکیه در مقابل دلار با سقوط 19 درصدی مواجه شد.

روابط میان آمریکا و ترکیه بر سر آزادی اندرو برانسون، کشیش آمریکایی دچار تنش شده است. ترکیه برانسون را به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام سال 2016 علیه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور زندانی کرده است.

به گفته تحلیلگران سیاسی، آمریکا بر این باور است که اردوغان در حال خروج از مدار نفوذ این کشور است به همین علت موضوع آزادی برانسون را مطرح کرده است. واشنگتن همچنین نسبت به بهبود روابط ترکیه با روسیه و ایران و نیز موضع نسبتا مستقل آنکارا در قبال سوریه راضی نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ترکیه ، نرخ ارز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.