سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل آبفار استان سمنان:

نبود منابع آبی پایدار در مناطق روستایی از عوامل آب‌رسانی سیار است

منصور کشاورزیان گفت: روستاهایی که با تانکر آب‌رسانی می‌شوند فاقد هرگونه منابع آبی پایدار بوده به‌طوری‌که در شعاع چند کیلومتری آن محدوده هیچ منابع آبی وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، منصور کشاورزیان مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان سمنان با اشاره به پراکندگی روستا‌هایی که با تانکر آب‌رسانی می‌شود، گفت: به‌طور میانگین هر وسیله نقلیه برای انتقال آب شرب از مسیر مبدأ تا مقصد باید ۱۷۰ کیلومتر را بپماید که هزینه‌های سنگینی را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از روستا‌های استان سمنان به‌صورت دائم و برخی نیز به صورت موقت با تانکر آب‌رسانی می‌شوند بیان کرد: ۳۵ روستا به‌صورت مقطعی و ۲۵ روستا به صورت دائم با تانکر آب‌رسانی می‌شود که این تعداد در سال‌های مختلف متغییر است.

کشاورزیان باتوجه به اینکه مناطق روستایی جنوب دامغان و جنوب شرق و شمال شرق شهرستان شاهرود دچار بحران وکمبود آب هستند اظهار داشت: در این مناطق دست‌یابی به آب مشکل و امکان تشکیل و تغذیه آب‌های زیرزمینی وجود ندارد.

وی ادامه داد: درمناطق روستایی که بحران آب وجود دارد، به دلیل فقر بارش امکان اجرای طرح‌های آبخوان‌داری وجود ندارد و در دوره‌های گذشته منطقه خارتوران محل چرای دام‌ها و به تعبیری محلی برای قشلاق عشایر، به دلیل بارش بالا بوده است که تغییر اقلیم و تغییر در نوع بارش‌ها از جامد به‌صورت رواناب و افزایش دمای جهانی منجر به تبخیر زود به هنگام بارش‌ها و کمبود دبی چشمه‌ها شده است.

انتهای پیام / گ

۲۵ روستای سمنان به‌صورت دائم آب‌رسانی می‌شود

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.