سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی واحد رتینوپاتی نوزادان نارس در جیرفت

سرپرست واحد رتینوپاتی نوزادان نارس در بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت گفت:واحد رتینوپاتی نوزادان نارس (معاینه چشم در نوزادان نارس) در بخش N.I.c.u بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان علی آقاجانی سرپرست واحد رتینوپاتی نوزادان نارس در بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت گفت:با توجه به اهمیت فوق العاده‌ای که شناسایی و درمان بیماری شبکیه نوزادان نارس در پیشگیری از بروز اختلالات بینایی در آن‌ها دارد و با پیگیری‌های صورت گرفته از طرف وزارت بهداشت و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، واحد غربالگری بیماری شبکیه نوزادان نارس در محل NICU بیمارستان امام جیرفت افتتاح شد.

وی افزود: با اشاره به شیوع بالای این اختلال در نوزادان منطقه و بروز موارد متعدد نابینایی ناشی از آن در طی چند سال گذشته، شناسایی زودرس نوزادان مبتلا را تنها راه پیشگیری از بروز آسیب عنوان کرد.

آقاجانی تصریح کرد: با توجه به افزایش بقای نوزادان با سن حاملگی کم و وزن پایین هنگام تولد، با افزایش شیوع این اختلال، در نوزادان منطقه مواجه بوده ایم که خود اهمیت وجود این برنامه غربالگری را دو چندان می‌کند.

علی آقاجانی همچنین ابراز امیدواری کرد: که با اطلاع رسانی مناسب و با توجه به امکانات فراهم شده در این مرکز بتوانیم هرچه سریع‌تر شاهد منطقه عاری از نابینایی ناشی از بیماری شبکیه نوزادان نارس باشیم.

تاکنون جهت انجام این معاینات، خانواده‌ها مجبور به عزیمت به شهر‌ها یا استان‌های مجاور بودند که افتتاح این مرکز گام مهمی در جهت خدمت رسانی به خانواده‌های منطقه جنوب کرمان به شمار می‌رود.
انتهای پیام/ی

شناسایی بیماری های چشمی در نوزادان جنوب کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.