سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت ارشاد حریف خواننده پاپ نشد/ گانگستر بازی چاوشی ادامه دارد

پس از کش و قوس‌های فراوان میان وزارت ارشاد و محسن چاوشی، خواننده پاپ به وعده‌اش عمل کرد و تیزر آلبومش را بدون مجوز منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیش از ده سال از زمانی که محسن چاوشی قطعاتی را بدون مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر می کرد، گذشته است. حالا پس از یک دهه انتشار قطعات و آلبوم های گوناگون با مجوز وزارت ارشاد، چاوشی در اقدامی متفاوت تیزری از آلبوم پر حاشیه خود را بدون گرفتن مجوز منتشر کرد؛ کاری که شاید عواقبی برای این او داشته باشد.

نزدیک به یک سال پیش این خواننده پاپ در اینستاگرام، وعده انتشار آلبومی با نام «ابراهیم» را به طرفدارانش داد. او آلبوم را برای دفتر موسیقی وزارت ارشاد ارسال کرد، اما واحد نظارت و ارزشیابی به 5 قطعه از 7 قطعه این آلبوم اصلاحیه زد. طبق گفته صادقی رئیس این واحد، پس از ارسال اصلاحیه به موسسه تولید کننده این آلبوم، اقدامی از سوی تهیه کننده و خواننده اثر صورت نگرفت و تغییری در روند انتشار آلبوم ایجاد نشد. به این ترتیب مجوزی هم برای انتشار این اثر صادر نشد.

از طرفی چاوشی و تهیه کننده آلبوم «ابراهیم» معتقد بودند که مدام مجوز این آلبوم را از وزارت ارشاد پیگیری کردند اما پاسخی دریافت نکردند. آن ها مدعی شدند که سهل انگاری نه از سوی تولید کنندگان اثر بلکه از سمت واحد نظارت و ارزشیابی بوده است. دو طرف به فاصله زمانی یک ماهه، توپ را در زمین همدیگر می انداختند تا این که اتفاقی تازه افتاد. ناراحتی چاوشی از عدم صدور مجوز و واکنش های وزارت ارشاد مبنی بر کم کاری تولیدکنندگان باعث شد که این خواننده پاپ و تهیه کننده آلبومش به فکر انتشار آلبوم بدون مجوز بیفتند. او در اینستاگرامش نوشت:

«...با توجه به وقفه طولانی مدت و احترام به مخاطبینم و جهت دل گرمی این روزهای سخت به اتفاق تهیه کننده تصمیم به انتشار آلبوم در مرداد ماه گرفتیم. بدیهی است که تا تاریخ ۲۰ مرداد ماه مثل ۹ ماه پیش منتظر می مانیم در غیر این صورت با احترام تقدیم خواهد شد...»

پس از آن هم علی ترابی مدیر دفتر موسیقی در این باره گفت: «سال گذشته ترانه‌های آلبوم ایشان به دفتر موسیقی ارائه شده و در زمان کوتاهی هم در شورای شعر و ترانه مطرح شده و چند مورد تشخیص داده شده که حتماً باید اصلاح شود. این موارد از همان تاریخ و از طریق سامانه درخواست مجوز، به شرکت ارائه دهنده اعلام شده و متأسفانه کوچک‌ترین پاسخی به همراه نداشته است. یعنی حداقل در چند ماهی که من به دفتر موسیقی برگشته‌ام، خاطرم نیست که یک بار هم نامه‌ای از شرکت دریافت کرده باشم که تقاضای تجدید نظر در رای شورا، اصلاح موارد عنوان شده، حذف موارد، جایگزینی موارد و... داشته باشند. در شرایط عادی، این واکنش به معنای آن است که متقاضی به هر دلیل از پیگیری پرونده و کسب مجوز دست کشیده و تمایلی به ادامه کار ندارد.»

وی در خصوص مشکلاتی که مانع از انتشار آلبوم «ابراهیم» شده است، اظهار کرد: «چند وقت پیش که برای نخستین بار، متوجه اعتراض محسن چاوشی در فضای مجازی شدم، شخصا خواستم ترانه‌ها را بررسی کنم تا ببینم چه کمکی می‌توانم، انجام دهم. متأسفانه ترانه‌ها به لحاظ محتوایی مواردی دارند که به هیچ عنوان در چارچوب مقررات جاری دفتر موسیقی قابل تصویب نیستند و شک نکنید که تصویب چنین آثاری، تنها هیزم به آتش کسانی ریختن است که هیچ هدفی جز بدنام کردن موسیقی و موزیسین‌ها و ممانعت از فعالیت آنها ندارند و بر مبنای تجربه بیش از یک دهه مسئولیت خود در این عرصه، با اطمینان می‌گویم که موجب ورود و برخورد نهادهای دیگر در موضوع می‌شود. البته این حرف به معنای آن نیست که خود دفتر هم مشکلی با استفاده از برخی عبارات و ترویج برخی مفاهیم در موسیقی ندارد و متأسفانه برخی اشکالات در ترانه‌های این آلبوم را می‌توان به عنوان موارد شاخصی دانست که هیچ راهی برای شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی جز پیشنهاد اصلاح یا جایگزینی باز نمی‌گذارد.»

او در پایان صحبت هایش از چاوشی خواست که شرایط موسیقی کشور را درک کند و از انتشار بدون مجوز آلبوم «ابراهیم» دست بردارد. اما نصیحت های ترابی جواب نداد و چاوشی به وعده ای که داده بود عمل کرد. او تا آخرین ساعت از روز 20 مرداد صبر کرد که شاید وزارت ارشاد خبری مبنی بر ارسال مجوز این اثر به چاوشی برساند اما این اتفاق نیفتاد و خواننده آلبوم «امیر بی گزند» ساعت 12 بامداد بیست و یکمین روز از مرداد ماه، تیزر یک دقیقه ای از آلبوم «ابراهیم» را منتشر کرد. تیزری که در آن اشعاری انتقادی نسبت به شرایط جامعه و شاید بحث برانگیزترین بخش آلبوم «ابراهیم» در آن قرار داشت.

حالا وزارت ارشاد در مخمصه‌ای جدید گرفتار شده است. اینبار مشکل لغو کنسرت نیست بلکه دهن کجی به تصمیم  این وزارتخانه است. تهدیدهای چاوشی و نصیحت های مسئولان وزارت ارشاد نشان می داد که انتشار آلبوم بدون مجوز به سود واحد های نظارتی نیست و شرایط لحظه به لحظه برای آنان سخت تر می شود.

با این اتفاق خیلی‌ها که دنبال بهانه برای اعتراض هستند بی تردید از این فرصت برای ضربه زدن استفاده می کنند. اما باید منتظر باشیم و ببینیم که در صورت انتشار آلبوم بدون مجوز «ابراهیم» وزارت ارشاد چه واکنشی نشان می‌دهد. آیا چاوشی برای دومین بار در طول فعالیت هنری خود ممنوع الکاری را تجربه می‌کند. هیچ یک از مسئولان مربوطه تاکنون نسبت به این قضیه واکنشی نشان ندادند و با وجود پیگیری‌های باشگاه خبرنگاران جوان مسئولان دفتر موسیقی ارشاد تصمیم به سکوت گرفتند.

انتهای پیام/

وزارت ارشاد گوشه رینگ هواداران چاوشی

 

برچسب ها: موسیقی پاپ ، خواننده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
سلام؛بهتره،زیاد خودتونو درگیر این ماجراها نکنید،چونکه زیرا،برای اینکه، اگه قراربودحقی از کسی ضایع بشه!همچین میشدکه اصلا این نمیشد!که درجریان جووش سواربشیدودرحرکت باشیندواینا....واینهمه بوقو کرناو...
این روزا حق جوری ناحق میشه که هیچ صدایی وجریانی همراهش نیست.
نه کسی قادربه دیدنشه،نه گفتنش،نه شنیدنش،نه دفاع ونه اعدامش،ونه....
حسین آذربهرام
۰۰:۱۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
ای قاضی این ارشاد چی میخاد؟
بابا بزارین مردم ب خاسته ها و علاقشون دسترسی داشته باشن
چرا تو هر مسئله ای اینقققدر دخالت و ممانعت ب عمل میاد،؟
بابا مردم عقل دارن
بالغن
چی میخاین دیگ

من ک قندم افتاد
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
حالمان جوریه که برای گفتن حقایق هم باید از ارشاد مجوز بگیریم. واقعا حیف
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
ای داد وبیداد
هیراد
۱۳:۱۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
درود .آقای چاووشی خواننده ای خوب با صدایی خاص است.همه باید به نظر و سلیقه همدیگه احترام بگذاریم .پس ما هم می تونیم بگیم که خواننده هایی که شما طرفدارش هستید کی هستند.حالا مجوز ندادند کار درست میشه آهنگ رو مخاطب گوش نمیده باید بشینند پای هم حلش کنند.
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
آلبوم امیر که در اومد همه این هایی که به چاوشی گیر دادن تو کامنت هاشون داشتن کف و سوت میزدن حالا که اجتماعی کرد کار رو بد شد ؟؟ زنده باد چاوشی
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
صداش قشنگ نیست
حبیب
۰۹:۱۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
گانگستربازی؟!!
محمد
۰۹:۱۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
بعضی از دوستان میگن باید تابع قانون بود بله کاملا درسته ولی چه جور قانونی همه دوست دارن که کارهاشون بصورت قانونی باشه
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
ای ول
امید
۰۷:۴۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
خود اون کسی که تلکرام رو فیلتر کرده و می گه استفاده از فیلتر شکم جرمه خودش با چهل میلیون ایرانی دیگه با فیلتر شکن تو تلگرام ... شما به احترام حرف این اقا که اسم قانون هم به خودش گرفته نرو ... منم اگه یه مطلبی توو یه سایت پیداکردم که سایتش فیلتر بود نمی رم ... فقط یکم فکر کن بیرون دادن یک اهنگ چرا باید جرم باشه ؟
سارا
۱۲:۲۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
مطمن باش الکی نیست حتما واقعا مشکل داشته آهنگش.
ناشناس
۰۷:۲۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
فقط موسیقی سنتی
ناشناس
۰۷:۲۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
کنجکاو شدم بشنوم .
ایشون ، خواننده خوبی هستند .
ناشناس
۰۷:۲۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
کنجکاو شدم بشنوم .
ایشون ، خواننده خوبی هستند .
محمد
۰۷:۲۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
اصلا کلا اینکه یه وزارتی اون بالا باشه و بخواد برای مردم تصمیم بگیره که ای مردم شما فلان چیزو باید گوش کنی فلان چیزو نباید گوش کنی یعنی توهین به مردم..توهین به سلیقه ...یعنی مردم شما خودت نمیدونید چی باید گوش کنی من ب شما میگم چی گوش کن
سارا
۱۲:۲۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
وا.هرچیز بی قانون و بی مجوز باشه خوب نیست.اگه اینجور باشه که هر کی هرچی دلش خواست میخونه
محمد
۰۰:۱۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
منم دقیقا حرفم همینه که اصلا چه لزومی داره بخاطر اهنگ چیزی ب اسم مجوز باشه؟
هر کی هر اهنگی دوست داره بزا بخونه و بفروشه! مردم خودشون فهم و شعور دارن و میدونن چی باید گوش کنن لزومی نداره وزارت ارشاد برای مردم تصمیم بگیره که مردم چی گوش کنن.
محمد
۰۷:۱۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
بدون مجوز البوم بده میشه ؟
سارا
۱۲:۳۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
آره میشه ولی ممنوع الکار میشه بعد هم پامیشه قهر میکنه از ایران میره
ناشناس
۰۳:۴۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
قانون باید احترام گذاشت
وحید فرهنگی
۰۱:۲۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
یه دوستی داشتم عاشق چاووشی
ناشناس
۰۱:۱۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
چرا به این خواننده محبوب مردم مجوز نمیدین؟! بنده خدا همهش که مجاز میخونه
ناشناس
۰۱:۱۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
چرا به این خواننده محبوب مردم مجوز نمیدین؟! بنده خدا همهش که مجاز میخونه
محمد قلیچ خانی
۰۰:۴۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
به نام خدا

خواهش میکنم به سرعت با صدور مجوز آلبوم ابراهیم موافقت کنید
با تشکر
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
چشم
بختیار
۲۲:۳۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
چاوشی خواننده ی محبوب،مردمی با استعداد با صدای خاص
دوستداشتنی ونوگراییه
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
قانون برای همه در الویته و پولدار و بی پول نداره.
حامد
۲۱:۵۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
عاشقتم چاوشی .
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
آقای چاووشی هر جای دینا هم که زندگی کنی .باید به قوانین اون کشور احترام بگذاری .
اکبر
۲۱:۱۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
خوانندگی که با صدایی ، همواره ماتم،، درونگرا شدن همراه باشه،، نخونه بهتره
محمد
۰۷:۱۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
شما گوش نکن
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
من اصلا خواننده چاوشی را دوست ندارم
ناشناس
۲۰:۲۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
من فقط خواننده آسرایی رو دوست دارم
ایرج
۲۰:۲۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
باید سپرد دست قانون
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
من عاشق خواننده مجید اخشابی هستم
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
من عاشق موسیقی سنتی هستم
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
خداا خودش کمک کنه
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
اخه چند وقتیه فراموش شده مثل بقیه دنبال حاشیه است که اسمش سر زبون ها بیفتد,تو فکرش نرین مد شده حاشیه واسه جلب توجه
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
عشق است چاووشی
محسن
۱۹:۴۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
جالبه!!
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
الان این خوانند پاپ ایران است ؟
سارا
۱۹:۱۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
باید تابع قوانین باشی حالا هرکی هستی باش دکتر مهندش خواننده کارگر معلم......فرد عادی.....
.....
۱۹:۱۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
اقا محسن دمت گرم
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
من اصلا از صداش خوشم نمیاد
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
این بازیه تعداد طرفداران را بالا میبره یک ترفند جدیده
mojtaba
۰۳:۴۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
چاوشی کل ایران میشناسن و یکی از محبوب ترین خواننده های حال حاضر نیازی به این کارا نداره
شیرازی
۱۸:۲۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
اگه معیار تعداد طرفدارهاست که تتلو هم خیلی طرفدار داره یکیش شما احتمالا .دوست من کسی که اعتبارش را از مردم گرفته باید به قوانین احترام بگذاره چون شرایط را مهیا دیده بازار را خوب داغ دیده گفته تنور را بچسب بی خیال قانون .
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
ای بابا برای چی؟
علی
۱۸:۰۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
آقای چاوشی زیاد برای این مملکت آهنگ خوانده ، نمی گم به هر چیزی باید جواب مثبت داد ولی ناسپاسی هم نباید کرد

چاوشی خواننده ای مردمی است
جواد
۱۷:۵۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
همه باید تابع قانون باشند.
اگر اینطور باشه مملکت درست میشه.
یعنی چه که هرکس قوانین مطابق سلیقش نبود رفتار سرخود داشته باشه؟!!
البته باید این رو هم در نظر گرفت که مقام ناظر هم مطابق قانون باید عمل کنه؛ نه مطابق سلایق حزبی و گروهی. عمل به قانون شامل همه میشه نه فقط مردم.
hamed
۱۷:۵۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
رعایت قانون=محبوبیت بیشتر
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
اینم دلش تنگ شده بره پیش شادمهر راه باز جاده دراز خیلی اش دهن سوزی هم نیستی
حمید رضا
۱۷:۴۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
این همه کار عاشقانه که میسازن این همه موسیقی تولید میشه پر از حرفای ناسزا کسی جلوشو نمیگیره ولی تا یکی که مجوز داره میخواد کار اجتماعی بخونه میگید نه
علی ح
۱۷:۴۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
باز این چاوشی حاشیه سازی کرد
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
محسن چاووشی حرف دل مردم رو زد؛ مثل قطعه خوزستان

محسن جون دوست داریم با مرام
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
باید به وضعیت اجرای تئاتر ها بر روی سن هم نظارت بشه
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
چاووشی هم حالا گیر داده به این آهنگش
saeid
۱۷:۲۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
با سلام.هر مدیری یه سلیقه داره.چاوشی مردمیه اینو همه میدونن.سریع تا یه چیزی میشه ربطش ندید به خائن بودن
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
توصیه من احترام به قانونه
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
همین سلبریتیها شدن لیدر رای دهنده ها که وضعمون اینه حالا خودشونو دارن چراغ خاموش میان تو صف منتقدین دولت کی به کیه
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
محسن چاووشی خیلی هم آدم خوبیه و حرف ناحق نمی‌زنه
متنها یه ذره نیش آهنگش دردناکه!
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
حتما اینم فردا قهر میکنه از ایران میره
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
کسی که به قانون کشور احترام نمیذاره همون بهتر که بره...قانون ممکنه گاهی سخت باشه اما به هر حال قانون جامعه و باید احترام گذاشت
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
الان ایشان ایرانه ؟
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
انسانیت همیشه توام با چارچوب هست اگر از چارچوب خارج شود از محدودیت انسانیت نیز خارج شده هنجار شکنی موجب سقوط در بلند مدت میشود.
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
نود درصد خوانندگان وبازیگران ما اصلا هیچ احترامی برای ملت و کشور خودشون قائل نیستند فقط دنبال پول اند
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
به شدت موافقم...
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
چی بگم والا
علیرضا پارس
۱۶:۲۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
محسن چاوشی یکی از بهترین خوانندگان پاپ کشوره؛ سال گذشته هم البوم امیر بی گزندش، البوم برتر سال شد که اخبار 20:30 هم به این موضوع پرداخت، صدای مردم بودن همیشه مخالفت هایی رو در پیش داره.
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
بهترین باشه اما به قانون احترام نذاره به درد ما نمیخوره
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
الان فقط این بنده خدا خلاف قانون رفتار کرده؟
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
عجب
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
کسی که قانون رو رعایت نکنه وسلیقه ای عمل کنه برای کشور خطرناکه
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
موافقم
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
قطعا مشکلات حادی وجود داره که هنرمند احساس میکنه اونو با زبان شعر میتونه بیان کنه!!!
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
با اون صدای کلفت و نچسبش
مرادی
۱۹:۵۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
صداش واقعا بد است
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
خوب چرا بهانه جویی می کنه. چاووشی باید به قوانین احترام بذاره تا محبوبیت و احترامش باقی بمونه
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
نمیدونم چرا فکر میکنند موسیقی ها و کنسرت های خیابانیشون موجب دلگرمی ما تو این وضعیت میشه
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
متاسفم براش
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
آخه چرا بدون مجوز!
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
سلام واقعا چرا مسئولینی را که اینقدر گرانی به بار اورده اند را ممنوع الکار نمیکنند ان وقت زورشان به یک خواننده جوان پسند میرسد واقعا که. یعنی در این روز ها که ما جوانان نه کار داریم نه پول داریم حتی بعضی روز ها را هم به شب رسانده و چیزی نمی خوریم تا به خانواده بیشتر از این فشار نیاید دیگر حق گوش دادن به یه آهنگ هم نداریم؟ تورو خدا بررسی کنید.
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
اینهمه خواننده خوب و محترم توی کشور داریم.برو به آهنگ اونا گوش کن.حتما باید یکی قانون شکنی کنه با آهنگ اون آرامش بگیرین!
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
درود بر تو لایک داری
مهرداد
۱۴:۴۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
اشعار انتقاد اجتماعی و نق زدن را علیرضا عصار 15 سال است دارد با مجوز انتشار می دهد.
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
هدف محسن چاوشی ، تخریب روحیه و خرد کردن اعصاب ملته ، ماجرای لغو کنسرت کم نبود این هم بهش اضافه شد
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
من واقعا علاقمندم بدونم صدای ایشون بدون افکتهای صوتی چطوره!
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
صداش خوب نیست
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
اثار هنری به نظرم مجوز نمیخواد مردم خودشان تشخیص میدهند خوب یا بدشان
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
خسته نباشی.خوش بحالت که نیازی به کسی نداری
محمد
۰۷:۲۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
اصلا کلا اینکه یه وزارتی اون بالا باشه و بخواد برای مردم تصمیم بگیره که ای مردم شما فلان چیزو باید گوش کنی فلان چیزو نباید گوش کنی یعنی توهین به مردم..توهین به سلیقه ...یعنی مردم شما خودت نمیدونید چی باید گوش کنی من ب شما میگم چی گوش کن
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
اب به اسیاب دشمن ریز
هاتف
۱۴:۲۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
بي قانوني توسط هر كسي كه صورت بگيرد مستوجب برخورد منطقي است تا جامعه به حرج و مرج گرايش پيدا نكند. به اميد آن روز.
رضا
۱۷:۳۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
فقط تو این گیر و دار خواهشا از مردم مایه نذار.فقط قانون.
محمد
۱۴:۲۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
اینم مثل شادمهر میره میشه ابزار رسانه های دشمن استعداد توی این کشور شکوفا کنید بدید دست غربی ها دست مریزاد
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
همچین میگین استعداد! انگار هواپیما برامون ساخته...
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
مگه چیکار کرد بنده خدا
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
یعنی تو نمیدونی یا خودتو زدی به اون راه!
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
خیلی بیخبری!
شیرازی
۱۴:۲۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
اگه با صدای گوش خراشش دوباره شعرهایش مضمون عزیزم کجایی دقیقا کجایی دارد، دقیقاً چند متر فاصله هست؟ بهتر که نیاد یه تیکه از صدای خوانندگان سبک کلاسیک وسنتی میارزه به هزار تا از این ترانه های اینجور خوانندگان
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
خوب گوش دادیا
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
تو نظر نده
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
اصلا تو میدونی این خواننده چقدر هوادار داره که اینجوری دربارش حرف میزنی؟؟ لطفا به سلیقه ها احترام بزارید و به کسی توهین نکنید، همین صدایی که میگی گوش خراش خیلی ها رو جذب خودش کرده
بنیامین
۱۶:۰۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
بهتون توصیه میکنم درمورد موسیقی و اخلاقیات مطالعات بیشتری داشته باشین
خداوند به همه انسانها قدرت تشخیص صحیح عنایت بفرمایند ان شالله
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
به نظر منم صداش قشنگ نیست