سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل راه‌آهن استان قم عنوان کرد؛

قطار قم به مشهد ضریب اشتغال ۹۰ درصدی دارد

اعتماد گفت:روزانه سه رام قطار قم به مشهد به‌صورت کوپه‌ای وجود دارد که حداقل ضریب اشغال آن بیش از ۹۰ درصد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ محسن اعتماد،مدیرکل راه‌آهن استان قم ، روز گذشته در نشست خبری که سالن جلسات مرکز تحقیقات راه‌آهن استان قم برگزار شد، با اشاره به وجود ایستگاه مرکزی راه‌آهن قم در مرکز شهرگفت: وجود این ایستگاه موهبتی است که متأسفانه برخی‌ها قدردان آن نیستند، درصورتی‌که وجود این ایستگاه می‌تواند در کنار داشتن کاربردهای مختلف سبب کاهش ترافیک نیز می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن استان قم با اشاره به جابجایی بیش از 758 هزار نفر مسافر در چهار ماهه نخست سال جاری از ایستگاه مرکزی بیان کرد: این میزان جابجایی در مدت مشابه سال گذشته بیش از 576 هزار نفر بود که در سال جاری 31.5 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه توسعه ایستگاه مرکزی قم در دستور کار قرار دارد،عنوان کرد: با توجه به جابجایی روزانه بیش از 6 هزار نفر در این ایستگاه، مقدمات توسعه آن با اعتباری بالغ‌بر 6 میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه این میزان جابجایی مسافر با قطار سبب صرفه‌جویی در هفت میلیون لیتر سوخت داشته است، تصریح کرد: این حجم جابجایی همچنین سبب صرفه‌جویی 2.5 میلیارد تومانی شده است.

مدیرکل راه‌آهن استان قم گفت: روزانه سه رام قطار قم به مشهد به‌صورت کوپه‌ای وجود دارد که حداقل ضریب اشغال آن بیش از 90 درصد است.

وی با بیان اینکه استان قم ظرفیت جابه‌جایی 19 میلیون تن بار در سال را دارد،عنوان کرد: سه پروژه اتصال گمرک به راه‌آهن، اتصال ایستگاه غله به راه‌آهن و اتصال سلفچگان به راه‌آهن برای افزایش ظرفیت باربری در دستور کار قرار دارد.

اعتماد با تأکید بر اینکه در چهار ماهه نخست سال جاری بیش از هشت میلیون تن بار توسط راه‌آهن جابجا شده است خاطرنشان کرد: این حجم انتقال بار بیش از 32 هزار لیتر صرفه‌جویی در مصرف سوخت داشته است.

اعتماد با اشاره به وجود 8 رام قطار در مسیر رفت‌وبرگشت قم-تهران و بالعکس ابراز کرد: دو رام قطار هم در پایان هفته به این تعداد قطارها افزوده می‌شود ولی متأسفانه ضریب اشغال آن مناسب نبوده و اصلاً صرفه ریالی برای راه‌آهن ندارد.

وی با تأکید بر اینکه راه‌آهن کشور قیمت تمام‌شده 18 هزارتومانی این قطارها را با یارانه از مردم چهار هزار تومان دریافت می‌کند، یادآورشد: رسانه‌ها باید با توجه به امنیت قطارها در فرهنگ‌سازی مردم برای استفاده از آن‌ها راه‌آهن را حمایت کنند.

گفتنی است در پایان این نشست از خبرنگاران تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ح

قطار قم ـ تهران و بالعکس به علت استقبال کم مسافر توجیه اقتصادی ندارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.