سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل تعاون، کار رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی؛

بانک های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی

مدیر کل تعاون، کار رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی،گفت: بانک های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی عملکرد مناسبی ندارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ میراحد حسینی مدیر کل تعاون، کار رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی،در کارگروه اشتغال استان افزود: هر چند 3 بانک کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون به همراه صندوق کار آفرینی امید عهده دار پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی هستند اما در مجموع عملکردشان مناسب نیست.

او با بیان این که تسهیلات کمتر از 250 میلیون تومان به کارگروه های شهرستانی محول شده است گفت: بررسی ها نشان می دهد، طرح ها با دقت و کارشناسی های تخصصی بررسی نمی شود و حتی در برخی موارد، طرح ها شرایط دریافت تسهیلات را ندارند از این رو مغایرت های آماری و پرونده های انباشته شده در بانک ها، مشکلات را دوچندان کرده و موجب کندی روند پرداخت تسهیلات و عملکرد ضعیف بانک ها شده است.

به گفته حسینی تاکنون هزار و 81 طرح روستایی با 475 میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی 8 هزار و 546 نفر برای دریافت تسهیلات معرفی شده اما از این تعداد به 351 طرح ، 169 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.


مدیر کل تعاون، کار رفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال فراگیر به مراتب وضع بهتری داریم و آذربایجان شرقی رتبه 5 کشور را در معرفی طرح ها و جذب اعتبارات دارد، به طوری که هم اکنون در این حوزه 502 میلیارد تومان، اعتبار داریم که برای بیش از 7 هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی هم گفت: لازم است کمیته ای برای بررسی عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغال تشکیل و در قالب گزارش علل ضعف و قوت هر کدام مشخص شود.

 

 جهانگیری از به روز نبودن آمار و اطلاعات سامانه ها هم انتقاد کرد و افزود: کارشناسان مربوطه باید از وزراتخانه ها آخرین اطلاعات را برای ثبت در سامانه ها پیگیری کنند.


او به اعلام برخی بانک های عامل در خصوص نبود اعتبار برای پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر هم اشاره کرد و گفت: اینکه چنین موضوعی از مرکز به استان ابلاغ شده است باید با دلایل و مستندات ارائه شود و متقاضیان تکلیف خود را بدانند.

 

انتهای پیام/

 

ضعف بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.