سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری۱۳ نفر از حفاران غیر مجاز در بردسکن

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ نفر از حفاران غیر مجاز، در بردسکن دستگیر شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ احمد صابری زارع مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن گفت: یکی از اهداف و رسالت‌های خطیر سازمان میراث فرهنگی حفظ و حراست از آثار تاریخی، سرمایه‌های ملی، تاریخی، فرهنگی و طبیعی کشور است.

وی افزود: با تلاش میراث فرهنگی شهرستان بردسکن، فرماندهی انتظامی، دادستان و قضات این شهرستان، پرونده‌های میراث فرهنگی با جدیت و تلاش دلسوزانه پیگیری شده است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن گفت: تاکنون در ۵ ماهه اول سالجاری ۹ پرونده برای قاچاقچیان اشیاء تاریخی تشکیل و۱۳ نفر از عاملان آن مجازات شده اند.

احمد صابری زارع افزود: اگرچه برخی از حفاری‌ها در مناطق بکر و غیر تاریخی بوده است، اما با توجه به تکالیف قانونی ادارات میراث فرهنگی و قوانین موجود، از جمله ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی که هر کس حتی به قصد بدست آوردن آثار تاریخی برای به کند و کاو اقدام کند و یا خرید و فروش اموال تاریخی کند، جرم محسوب شده و مرتکبین آن مورد پیگرد قرار می‌گیرند.

اتن‌های پیام // ف. ک
 

دستگیری حفاران غیر مجاز در بردسکن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.