سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمان آبادی: طرح شعار‌های سیاسی با روح فوتبال مغایرت دارد/ چهار درصد تماشاگران دنبال آشوب گری هستند

معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال گفت: نباید اجازه داد فضای ورزش آلوده شده و سمت جریان‌هایی برود که با روح ورزش مغایرت دارد.

غلامحسین زمان آبادی، معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اتفاق‌های جنجالی دیدار استقلال خوزستان- پرسپولیس و استقلال تهران- تراکتورسازی در هفته سوم لیگ برتر و فراگیر شدن شعار‌های قومیتی در برخی بازی‌ها اظهار داشت: همین که رسانه‌ها به این اتفاق‌ها می‌پردازند، برای رفع مشکلات سازنده است. بیشتر مردمی که برای تماشای بازی‌ها به ورزشگاه می‌آیند علاقه‌مند به دیدن یک فوتبال سالم، بدون حاشیه و بی خطر هستند. آن‌ها می‌خواهند تیم خود را تشویق کنند تا تیم محبوبشان به پیروزی برسد و دنبال جنجال سازی نیستند. ما هم نباید اجازه بدهیم فضای ورزش آلوده شده و سمت جریان‌هایی برود که با روح ورزش و اساسنامه فدراسیون فوتبال مغایرت دارد.

هیچکس جز خود مردم نمی‌تواند فضای ورزشگاه‌ها را کنترل کند

او ادامه داد: هیچکس جز خود مردم نمی‌تواند این فضا را کنترل کند و اگر مردم نخواهند، حضور یگان ویژه و ماموران حراست برای تلطیف جو ورزشگاه کارساز نیست. قرار است نشستی بین مسئولان کانون هواداران ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس، مسئولان جمعیت حامیان هوادار سازمان لیگ و مدیران سازمان لیگ و فدراسیون برگزار شود و در این نشست طرحی که کانون هواداران ۲ باشگاه و جمعیت هواداران برای کنترل فضای ورزشگاه‌ها دارند، بررسی شود. مشوقان استقلال و پرسپولیس می‌خواهند این امر را مدیریت کنند و اجازه ندهند فوتبال در جهتی پیش برود که مردم از آن لذت نبرند و در طول بازی به صورت مداوم استرس داشته باشند.

۳ جایگاه ورزشگاه‌ها به جایگاه خانوادگی تبدیل می‌شود

زمان آبادی افزود: در این طرح قرار است ۳ جایگاه ۶، ۵ و ۷ به عنوان جایگاه خانوادگی مخصوص پدران و فرزندانشان یا حتی سربچه‌های کم سن و سال ساماندهی شود تا آن‌ها به راحتی بتوانند از تماشای فوتبال لذت ببرند. می‌خواهیم در این سه جایگاه طرح‌های آموزشی به کار گرفته شده و از ناهنجاری‌های کلامی، لفظی و درگیری‌های رایج پیش گیری شود.‌

می‌خواهیم با اجرای طرح‌های مناسب فضای ورزشگاه‌ها پاک شود

معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال درمورد اینکه برخی بازیکنان و هواداران پرسپولیس، مدیر کانون هواداران این باشگاه را از عوامل اصلی به اغتشاش کشیده شدن فضای ورزشگاه غدیر می‌دانند و با این حساب چگونه انتظار می‌رود هواداران راضی شوند این فرد فضای ورزشگاه را کنترل کند، گفت: برای ما فرد اهمیتی ندارد بلکه طرح کانون هواداران استقلال و پرسپولیس را بررسی کرده و کمک می‌کنیم فضای ورزشگاه‌ها از سوی مسئولان کانون هواداران کنترل شود. امیدواریم با اجرای این طرح‌ها فوتبال پاک شود چراکه هیچکس راضی نیست فوتبال خراب شود.

۹۶ درصد هوادار واقعی فوتبال نباید به ۴ درصد اجازه آشوب گری بدهد

زمان آبادی افزود: حیف است این همه جمعیتی که به ورزشگاه آمده و بازی زیبایی مانند دیدار استقلال- تراکتورسازی را می‌بینند دچار انحراف شوند. شاید در این بازی یک تیم کامل از بازیکنان مدعی پوشیدن پیراهن تیم ملی در زمین حضور داشتند. اعتقاد دارم ۹۶ درصد هوادار واقعی فوتبال نباید اجازه دهند ۴ درصدی که دنبال آشوب گری و اغتشاش در ورزشگاه هستند به هدفشان برسند. یا باید این جمعیت محدود را از ورزشگاه‌ها طرد یا آن‌ها را نسبت به وظایف یک هوادار واقعی آگاه کرد. امکان دارد در خیابان هم بر اثر یک دعوا، یکی پیدا شود و جیب مردم را بزند. این حرکات قطعا مورد قبول کل مردم نیست.

او با اشاره به تحت تاثیر قرار گرفتن مردم از این اتفاق‌ها تصریح کرد: یک قانون در روانشناسی و جامعه شناسی وجود دارد به نام «پدیده خلق اتفاقی» در این پدیده فرد در شرایط استرس و اضطراب جمله‌ای می‌گوید و دیگران بدون فکر کردن آن جمله را تکرار می‌کنند. با بسیاری از افرادی که در ورزشگاه شعار‌های زشت می‌دهند صحبت کرده و دلیل سردادن این شعار‌ها را پرسیدم که آن‌ها اعلام کردند تحت تاثیر اولین نفری که این کار را انجام داده است شعار داده اند. زمانی هم که به او گفتیم اینگونه شعار دادن به ضرر تیم و خودش است، قبول کرد اشتباه کرده است. باید ۹۶ درصد را آماده کنیم و از آن‌ها بخواهیم شعار‌های فرهنگی- ورزشی طراحی کنند و با مدل‌هایی مانند موسیقی‌های ۳۰ ثانیه‌ای که برای حمایت از تیم‌ها ساخته می‌شود بهره ببرند.

خود هواداران باید مانع ورود سنگ و چوب به ورزشگاه‌ها شوند

معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال درمورد اینکه چرا با وجود سخت گیری ماموران انتظامی برای ورود خبرنگاران به ورزشگاه‌ها این سخت گیری برای تماشاگران اعمال نمی‌شود تا برخی از آن‌ها سنگ، چوب و نارنجک با خود به داخل ورزشگاه نیاورند، اظهار داشت: به نظر شما امکان دارد برای هر هوادار یک مامور به کار گیریم. راه جلوگیری از ورود سنگ و نارنجک به ورزشگاه اینست که جمعیت حامیان هوادار و مدیران کانون هواداران باشگاه‌ها به کمک ماموران انتظامی بیایند و اگر فرد متخلفی دیدند به ماموران معرفی کنند. به نظر من هیچ راهی برای مدیریت ورزشگاه‌ها جز کنترل آن‌ها از سوی خود مردم نیست. اکنون هم NGO‌های زیادی وارد ان بحث شده اند و می‌خواهند طرح سالم سازی فضای ورزشگاه را پیش ببرند.


بیشتر بخوانید: انجماد فوتبال در دمای مثبت ۴۲درجه سانتی گراد/ زور تارتار و نکونام به هم نرسید

آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران


انتهای پیام/

آخرین اخبار فدراسیون فوتبال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.