سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش روسیه به اظهارات ضدروسی وزیر دفاع انگلیس

سفارت روسیه در انگلیس با انتقاد از اظهارات ضدروسی وزیر دفاع این کشور، آن را توجیهی برای گسترش بودجه نظامی اعضای ناتو عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت روسیه در انگلیس اظهارات ضد روسی گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع انگلیس را مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد بیانیه‌های منتشرشده در جهت توجیه گسترش بودجه نظامی سازمان ناتو، پیمان آتلانتیک شمالی، شکل گرفته است.

سخنگوی سفارت روسیه در انگلیس روز جمعه اعلام کرد: سخنرانی به طور غیرمعمول خصمانه گاوین ویلیامسون از انگیزه‌های واقعی در پس افزایش اجباری هزینه‌های نظامی کشورهای عضو سازمان ناتو، که انتظار می‌رود به 1.26 تریلیون دلار در سال 2018 برسد، پرده برمی‌دارد.

همچنین سفارت روسیه در لندن نسبت به موضع انگلیس در این خصوص ابراز تاسف کرد و یادآور شد که چنین ادعاهایی روابط سازنده میان کشورهای اروپایی را تحت الشعاع قرار می‌دهد و بخشی از مبارزه حزب محافظه‌کار(حزب حاکم انگلیس) علیه روسیه است.

پیشتر در این هفته وزیر دفاع انگلیس در سخنرانی که در شورای آتلانتیک شمالی داشت مسکو را به تجاوز، حملات سایبری و خرابکاری سیاسی متهم کرده بود.

در پی مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق دو جانبه روس و یولیا، دخترش در شهر سالزبری انگلیس در ماه مارس روابط دو جانبه میان مسکو و لندن دچار تنش شدید شد. علی‌رغم انجام هرگونه تحقیقات کامل، لندن مسکو را به دخالت در انجام این سوء قصد متهم و دیپلمات‌های روس را از خاک خود اخراج کرد. همچنین لندن از متحدان خود خواست تا اقدامات مشابهی را انجام دهند و تحریم‌هایی علیه روسیه وضع کنند. اقداماتی که به شدت از سوی روسیه محکوم شد.

همچنین جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا درماه ژوئن با ارسال نامه‌ای به همتای انگلیسی خود تهدید کرده بود در صورتی که لندن بودجه دفاعی خود را در چارچوب ناتو افزایش ندهد، فرانسه به عنوان متحد اصلی آمریکا برگزیده خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، انگلیس ، ناتو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.