سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه کمیته آلمانی مناسبات اقتصادی شرق اروپا درباره تحریم‌های آمریکا علیه روسیه

کمیته آلمانی مناسبات اقتصادی شرق اروپا اعلام کرد تحریم‌های اخیر آمریکا ضد روسیه بر خلاف اصول دموکراسی است و از اتحادیه اروپا و آلمان خواست در برابر تحریم‌های آمریکا با قدرت از خود دفاع کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ­اسپوتنیک، کمیته آلمانی مناسبات اقتصادی شرق اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد تحریم‌های اخیر آمریکا ضد روسیه بر خلاف اصول دموکراسی است و از اتحادیه اروپا و آلمان خواست در برابر تحریم‌های آمریکا صرف نظر از اینکه چه کشوری هدف قرار می‌گیرد، با قدرت از خود دفاع کنند.

ولفگانگ بوشله، رییس این کمیته گفت: «تلاش آمریکا برای اجرایی کردن تحریم‌های فراسرزمینی ناقض حقوق حاکمیتی دموکراتیک ما است و به همین دلیل، صرف نظر از اینکه چه کشور‌هایی هدف تحریم‌ها قرار می‌گیرند، ما باید قاطعانه از خود در برابر این گونه تلاش‌ها دفاع کنیم.»

بوشله ابراز امیدواری کرد اتحادیه اروپا و به طور ویژه آلمان، بر این موضع خود پافشاری کند که تحریم‌های آمریکا ضد شرکت‌های غیرآمریکایی برخلاف قوانین بین المللی است.

روز چهارشنبه، واشنگتن تحریم‌های جدیدی ضد روسیه به علت آنچه استفاده این کشور از حمله شیمیایی ضد یک جاسوس سابق روس در سالزبری توصیف کرد اعلام کرده است.

بر اساس تحریم‌های جدید آمریکا، صادرات ابزار‌های الکترونیک و نیز تجهیزات دارای استفاده دو گانه به روسیه را ممنوع کرده است. تحریم‌های بیشتر از جمله تحریم پرواز‌های خطوط هوایی ایروفلوت روسیه، محدود کردن مناسبات دیپلماتیک و توقف صادرات آمریکا تنها درصورتی اجرا نخواهد شد که واشنگتن تایید کند، روسیه دیگر از سلاح‌های شیمیایی و میکروبی استفاده نخواهد کرد.

روسیه بار‌ها ادعای دست داشتن در حمله شیمیایی به اسکریپال را رد کرده است و به فقدان مدرک درباره دست داشتن این کشور در این حادثه اشاره می‌کند. مسکو همچنین برخلاف قوانین بین المللی می‌گوید مسئولان انگلیسی از همکاری با روسیه در تحقیقات درباره حادثه سالزبری خودداری می‌کند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در اظهاراتی گفته است که اقدام آمریکا مبنی بر توجیه تحریم‌های آمریکا با حادثه سالزبری غیرقابل قبول و غیرقانونی است. ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه قول داده است مسکو با اقدامات مشابه، این تحریم‌ها را تلافی خواهد کرد.

انتهای پیام/

کمیته آلمانی تحریم‌های آمریکا علیه روسیه را محکوم کرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.