سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه وزارت خارجه روسیه با تاکید بر لزوم تحقیقات درباره حملات اخیر به یمن

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد مسکو خواستار تحقیقات گسترده و دقیق درباره حملات اخیر در یمن است که به شهادت ده‌ها غیرنظامی منجر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد مسکو خواستار تحقیقات گسترده و دقیق درباره حملات اخیر طی روز‌های دوم و نهم اوت در یمن است که به شهادت ده‌ها غیرنظامی منجر شده است.  

در حمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی که روز نهم اوت صورت گرفت یک اتوبوس در استان صعده در شمال غرب یمن هدف قرار گرفت و حدود پنجاه نفر که بیشتر آن‌ها کودک و نوجوان بودند، به شهادت رسیدند. دوم اوت نیز در حمله‌ای مشابه به بازار ماهی‌فروشان و یک بیمارستان در شهر بندری حدیده ده‌ها نفر شهید شدند.  

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد از توقف فوری درگیری‌ها در یمن حمایت می‌کند و به شدت نگران تداوم درگیری‌ها در این کشور است که به کشته شدن غیرنظامیان منجر شده است.  

این بیانیه می‌افزاید: وزارت خارجه روسیه در ارتباط با این حوادث تاسف بار بر لزوم تحقیقات فراگیر و دقیق تاکید می‌کند.  

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد آن‌هایی که مسئول کشته شدن افراد بی گناه هستند باید به سزای اعمال خود برسند و مورد محاکمه قضایی قرار گیرند.  

مسکو همزمان از طرف‌های درگیر در یمن خواست به شدت به قوانین بشردوستانه بین المللی پایبند باشند و برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث در آینده اقدامات فوری انجام دهند.  

وزارت خارجه روسیه در پایان بیانیه خود اضافه کرد مسکو بر این باور است که حل و فصل همه اختلافات موجود سر میز مذاکره، تنها راه منطقی برای پایان دادن به خونریزی و درد و رنج مردم یمن است، البته باید منافع همه نیرو‌های سیاسی تامین شود.  

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، یمن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.