سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس ترویج تغدیه با شیر مادر

اهمیت تغذیه با شیر مادر در بحران ها چند برابر می شود

کارشناس ترویج تغدیه با شیر مادر مرکز بهداشت کرمانشاه گفت:در بحران ها اهمیت تغذیه با شیر مادر چند برابر می شود و شروع شیر مصنوعی بحران برای مادر است.

کارشناس ترویج تغدیه با شیر مادر مرکز بهداشت کرمانشاه  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه   گفت:در بحران هایی مانند زلزله اهمیت تغذیه با شیر مادر چند برابر می شود و شروع شیر مصنوعی بحران برای مادر است و نیاز عاطفی نباید از مادر نگیریم  و در شرایط بحرانی که وضعیت  بهداشت کاهش می یابد و تغذیه با شیر مصنوعی می تواند بروز بیماری داشته باشیم.

مریم اویسی  گفت:شیر مادر کامل ترین غذاست و به طوریکه درشش اول زندگی نوزاد به هیچ چیز دیگری جز شیر مادر نیاز ندارد  به طوریکه حتی نوزادی که در فصل گرم سال است با تغدبه شیر مادرنیاز به اب اصافی ندارد.
 
 وی با بیان اینکه بار بیماری ها در کودکانی که شیر مادر تغذیه می کنند کمتر است  گفت: به علت تقویت سیستم ایمنی در نوزادان  زمان بستری در صورت بیماری نیز در آنان کمتر است .
 
اویسی گفت: هم چنین در دوران شیر دهی  بیماری های مادر نیز کاهش داده می شود و سرطان هایی که در زنان شایع است کمتر دیده می شود .

وی با اشاره به مزایای تغذیه با شیر مادر گفت: سهل هضم است و کودک ناراحتی گوارشی نمی گیردو با افزایش سن نوزاد ترکیبات شیر مادر نیز تغییر می کند که چنین ویژگی فوق العاده ای در هیچ ماده مصنوعی وجود ندارد و هم چنین مقرون به صرفه است کمتر بیمار می شود.  
 
وی گفت:کودکی که ارام  است  و همرمان با منحنی رشد حداقل 500گرم افزایش وزن داشت نشان می دهد که شیر مادر برای نوزاد کافی است و نیازی به شیر مصنوعی ندارد.

 اویسی ادامه داد: بار بیماری هایی که باید شیردهی مادر در آن ها قطع شود بسیار کمتر است مادرانی که شیمی درمانی انجام می دهند و یا سل فعال  و یا بیماری مزمن کبدی و کلیوی دارند باید از شیر دادن منع شوند.
 
انتهای پیام/ز

اهمیت تغذیه با شیر مادر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.