سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از یک هزار نفر در روستا‌های چابهار ویزیت رایگان شدند

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمراستان گیلان گفت: هزار و ۳۸۷ نفر توسط کاروان سلامت و معیشت این استان مستقر در روستای سند میرثوبان چابهار ویزیت رایگان شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، بهزاد پرستش معاون داوطلبان جمعیت هلال احمراستان گیلان اظهار داشت: کاروان سلامت و معیشت استان گیلان در مدت یک هفته با استفاده از پزشکان داوطلب متخصص، عمومی و دندانپزشک به طور رایگان معاینه و ویزیت را در چابهار انجام داده است.

وی ویزیت ۱۵۷ نفر توسط پزشک متخصص، ارائه خدمات دندان پزشکی به ۱۱۲ نفر، خدمات و ویزیت مامایی به ۲۰۴ نفر، مشاوره خانواده به ۳۲ نفر توسط روانپزشک، استفاده از خدمات دارویی به ۹۸۳ نفر و ویزیت ۸۸۲ نفر توسط پزشکان عمومی را از جمله اقدامات این کاروان عنوان کرد.

پرستش با بیان اینکه ۸۰ میلیون ریال دارو میان بیماران توزیع شده است، خاطرنشان کرد: کمک رسانی به مردم تحت تاثیر خشکسالی‌های ۲۰ سال اخیر یکی از ضرورت هاست و هلال احمر در قالب کاروان سلامت و معیشت با اعزام ۲۰ پزشک متخصص و عمومی، ماما، پیراپزشک، امدادگر و پرسنل به منظور کمک به درمان مردم آسیب دیده منطقه به مدت یک هفته در چابهار اقدام کرده است.

وی از دیگر فعالیت‌های کاروان سلامت و معیشت استان گیلان در روستای سند میرثوبان چابهار را تزریقات و پانسمان ۱۷۵ نفر، هفت مورد جراحی سرپایی، ارجاع به بیمارستان‌های مرکز استان ۹ مورد، ارجاع ۲ بیمار برای تحت پوشش قرارگرفتن روند درمانی با هماهنگی با کمیته امداد را عنوان کرد.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمراستان گیلان برگزاری جنگ شادی در مرکز دهستان سند میرثوبان، بازدید کارشناس بهداشت محیط و بررسی‌های بهداشتی از آب و وضعیت بهداشتی اهالی پنج روستا و آموزش حدود ۲۳۰ خانوار و توزیع ۷۰ جفت کفش کتانی در میان کودکان کم برخوردار روستا، اهدای ۱۰۰ عدد اسباب بازی به کودکان و اجرای طرح نیابت ۶ نفر از خانواده شهدا در روستا را از جمله اقدامات هلال احمر در چابهار عنوان کرد.

پرستش دیگر فعالیت‌های این کاروان را اجرای برنامه‌های فرهنگی و خوانش سرود برای کودکان روستا به حدود ۴۰ نفر، توزیع ۲۲ هزار بطری آب معدنی بین اهالی روستا‌های محروم، اجرای طرح ارمغان مهر و اهدایی ۵۰ کیف و لوازم التحریر میان دانش آموزان، اهدای ۳۰ بسته غذایی به افراد کم برخوردار، آموزش امداد و کمک‌های اولیه به ۳۵ نفر عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

کاروان سلامت استان گیلان در چابهار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.