سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون شورای ملی تجارت خارجی آمریکا درباره تحریم روسیه هشدار داد

معاون شورای ملی تجارت خارجی آمریکا هشدار داد طرح سناتور‌های آمریکایی علیه روسیه به اقتصاد آمریکا لطمه می‌زند و در عین حال کرملین هیچ صدمه‌ای نخواهد دید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ریچارد ساوایا، معاون شورای ملی تجارت خارجی آمریکا (NFTC)، در مقاله‌ای که نشریه هیل آن را منتشر کرد، هشدار داد این طرح که سناتور مارکو روبیو و کریس وان هولن تحت عنوان «حافظت از انتخابات در برابر تهدیدات از طریق ایجاد خطوط قرمز (DETER)» ارائه کرده‌اند، می‌تواند عواقب ناخواسته‌ای به دنبال داشته باشد.

او در ادامه نوشت: اگر این طرح تصویب و اجرا شود؛ تحریم‌ها می‌تواند به اقتصاد آمریکا و منافع قانونی متحدان آن زیان رساند و این در حالی است که به کرملین لطمه‌ای وارد نخواهد شد.

در این مقاله همچنین آمده است: قانون (پیشنهادی) «حافظت از انتخابات در برابر تهدیدات از طریق ایجاد خطوط قرمز (DETER)» تهدیدی در جهت تضعیف توافق‌های شکننده آمریکا-اروپا بر سر تحریم‌ها خواهد بود، بازار‌های مالی و انرژی را بی‌ثبات می‌سازد، شرکت‌های آمریکایی را از فعالیت در روسیه منع خواهد کرد و در عین حال راه را برای فعالیت شرکت‌های رقیب چینی و اروپایی باز خواهد گذاشت.

او در ادامه هشدار داد بدتر از همه آن که این لایحه بیش از ضرر به منافع روسیه به منافع خود آمریکا زیان می‌رساند. شرکت‌های روسیه کمی بیش از تحریم‌های کنونی متحمل ضرر می‌شوند و این در حالی است که شرکت‌های آمریکایی مجبور به برچیدن سرمایه‌گذاری‌های مشترک خود، خروج از طرح‌های جدید و متحمل شدن ضرر‌های مالی سنگین می‌شوند.

ریچارد ساوایا در ادامه گفت: این لایحه تقریبا همه شرکت‌های دولتی روسیه شامل برخی از بزرگ‌ترین موسسات بانکداری جهان و شرکت‌های بزرگ انرژی را در بر خواهد گرفت. یکی از آن‌ها نیز شرکت گازپروم تولیدکننده گاز طبیعی است که تامین کننده انرژی بخش وسیعی از اروپا است.

وی همچنین ابراز نگرانی کرد که اتخاذ اقدامات تلافی‌جویانه از طرف روسیه ممکن است به لحاظ سیاسی مشکلاتی را برای ادامه موضع متحد سران اروپایی با آمریکا در زمینه تحریم‌ها ایجاد کند.

این مقام آمریکایی تاکید کرد یکی از عواقب آن مجبور کردن قانونی شرکت‌های آمریکا به خروج از سرمایه‌گذاری‌های مشترک در روسیه یا با شرکای روسیه خواهد بود.

وی در ادامه همچنین به عواقب احتمالی آن طرح بر شرکت‌های نفتی آمریکایی اشاره کرد و گفت: از آن جا که شرکت‌های روس در برخی از مهمترین میادین نفتی جهان فعالیت می‌کنند؛ شرکت‌های نفتی آمریکایی در حاشیه قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.